Εορτές 25 Μαρτίου: Ανουτσιάτα Ανουτσιάτης Εθνεγερσία Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Σαβινιανή Σαβινιανός Σενουφία Σενούφιος
©ΤΕΗ - Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία: Αβρότονον Αγαλλίς Εωσφόρος ο δαδούχος φωτοδότης του κόσμου Θεολύτη Ιερόκλεια Καλλίστιον Κρωβύλη Λαμπάς Λεόντιον Λυκαίνιον ή Λυκαινίς Παλαιστώ Πολύκλεια Πυθιονίκη Πυραλλίς Ροδόκλεια Ροδώπις Σατύρα Σεκλίνη Σινώπη Σμίκρη Σταϊκη Στάικος Σταϊκόπουλος Υάκινθις Φιλήκη
Άλλες Σημερινές Εορτές: Αγία Πελαγία Αγία Πελαγία η Μάρτυς Γλυκέρα η Θεσπική Γλυκέρα της Θαλασσίδος Γλυκέρα, η Αθηναία Δέσποινα, Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Δροσίς Έσπερος ο δαδούχος φωτοδότης του κόσμου Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Κύπρις Μαντόνα, Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Μαρία, Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Μάριος Όσιος Τίμων ο Ερημίτης Παναγία η Ευαγγελίστρα Παναγιώτα, Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Εορτές 12 Απριλίου 2019 <> 
Κύριες Εορτές
12 Απριλίου > Άγιοι Δήμης και Πρωτίων
Οι Άγιοι Μάρτυρες Δήμης ή Δημής και Πρωτίων, άθλησαν μαζί με άλλους Χριστιανούς κατά τους χρόνους της βασιλείας του Μαξιμιανού (285 - 305 μ.Χ.). Συνελήφθησαν και αποκεφαλίσθηκαν.
Όνομα: Πρωτίων
Ετυμολογία: Αυτός που συνήθως είναι πρώτος, μέσα στις πρωτιές.
Ο Όσιος Ακάκιος έζησε και ανεδείχθη κατά τους σκοτεινούς χρόνους της Τουρκοκρατίας. Γεννήθηκε μάλλον λίγα χρόνια μετά το έτος 1630 μ.Χ., στο χωριό Γόλιτσα των Αγράφων, της (τότε) επαρχίας Φαναρίου και Νεοχωρίου, στη σημερινή κοινότητα Αγίου Ακακίου του νομού Καρδίτσας. Κοιμήθηκε σε ηλικία 100 περίπου ετών.
Όνομα: Ακάκιος
Ετυμολογία: Από το 'α' το στερητικό και το κακία και σημαίνει τον άκακο.
12 Απριλίου > Όσιος Νεόφυτος ο έγκλειστος που ασκήτευσε στην Κύπρο
Οσιος Νεοφυτος Ο Εγκλειστος
Ο Όσιος Νεόφυτος έζησε τον 12ο αιώνα μ.Χ. Γεννήθηκε στην κωμόπολη Λεύκαρα της Κύπρου (υπάρχει επίμονος ισχυρισμός ότι κατάγεται από το γειτονικό χωριό των Λευκάρων, Κάτωδρυ) το 1134 μ.Χ. και σε νεαρά ηλικία, παρά τη θέληση των γονέων του, Αθανασίου και Ευδοξίας, ακολούθησε το μοναχικό βίο, φλεγόμενος από θείο ζήλο. Κατέφυγε κατ' αρχάς στη μονή του Αγίου Χρυσοστόμου, στο όρος Κουτσοβέντη, όπου ζήτησε να μείνει και να ασκητέψει. Τον Σεπτέμβριο του 1159 μ.Χ., επέλεξε να λαξεύσει την εγκλείστρα του στη Πάφο, όπου μορφώθηκε κατά τη θεία και ανθρώπινη σοφία και εμυήθηκε στα μυστικά της πνευματικής ασκήσεως. Για να αποφύγει τον κόσμο ελάξευσε μέσα στα βράχια νέα εγκλείστρα και επικοινωνούσε με τον κόσμο μόνο κάθε Κυριακή. Εν τω μεταξύ είχαν συμβεί διάφορα δραματικά γεγονότα στην Κύπρο, τα οποία την απέκοψαν από το Βυζάντιο και έφεραν τη δυστυχία στην Εκκλησία και το λαό. Ο Όσιος κοιμήθηκε σε βαθύτατο γήρας στις 12 Απριλίου. Ο ίδιος ενταφιάσθηκε στον τάφο που είχε ετοιμάσει ο ίδιος, σε φέρετρο από ξύλο πεύκου, κέδρου και κυπαρρίσου το οποίο είχε κατασκευάσει, όταν ζούσε.
Όνομα: Νεόφυτος
Ετυμολογία: Από το νέος και φυτόν (φύομαι= φυτρώνω) και σημαίνει "καινούργια βλάστηση, το καινούργιο βλαστάρι". Ο νεοφώτιστος.
12 Απριλίου > Κινητή εορτή - 16 μέρες πριν το Πάσχα
Εικόνα της Παναγίας που μαζί με τον Χριστό κρατά και ένα τριαντάφυλλο, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στον Πειραιά την ημέρα του Ακάθιστου ύμνου που τιμάται 16 μέρες πριν το Πάσχα.
Όνομα: Ροδία
Ετυμολογία: Από το ρόδο (τριαντάφυλλο) και εννοεί αυτήν που έχει τις ιδιότητες (μυρωδιά, χρώμα, αγκάθια) του ρόδου, ή κατάγεται από ή έχει σχέση με τη Ρόδο.
Εορτές ©ΤΕΗ
-
Άλλες Εορτές
Καταγόταν από επίσημη οικογένεια. Ήταν ανεψιός του Πατριάρχη Φωτίου, ενάρετος και πολύ μορφωμένος.

Ο Άγιος ήταν τόσο ταπεινός, που όταν μετά τον θάνατο του Πατριάρχου Θεοφυλάκτου, 27 Φεβρουαρίου του έτους 956 μ.Χ., του πρότειναν να αποδεχθεί τον πατριαρχικό θρόνο, αρνήθηκε και υπέδειξε τον Πολύευκτο. Το 999 μ.Χ. και σε ηλικία σχετικά μεγάλη, κλήθηκε από τον αυτοκράτορα Βασίλειο τον Β' (976 - 1025 μ.Χ.) στον Πατριαρχικό θρόνο, σε διαδοχή του Σισινίου του Β'. Κυβέρνησε τον πατριαρχικό θρόνο θεοφιλώς για 20 χρόνια και απεβίωσε ειρηνικά το 1019 μ.Χ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι επί των ημερών του μεταφράστηκαν στη Ρωσική γλώσσα οι εκκλησιαστικοί νόμοι χάριν των ιερέων της Ρωσίας.
Όνομα: Σέργιος
Ετυμολογία: Από το λατινικό όνομα 'Sergius' που κι αυτό μάλλον είναι Ετρουσκικό (Σημερινή περιοχή Τοσκάνης) και μάλλον σημαίνει υπηρέτης. Καμιά σχέση με την Τουρκικής προέλευσης λέξη 'σεργιάνι' (seyran)
12 Απριλίου > Άγιος Αρτέμων Ιερομάρτυρας
Ο Άγιος Αρτέμων έζησε κατά την περίοδο της βασιλείας του Διοκλητιανού (285 - 305 μ.Χ.) και ήταν πρεσβύτερος της Εκκλησίας της Λαοδίκειας στη Συρία. Κάποια μέρα ο Αρτέμων εισήλθε με τον Επίσκοπο Σισσίνιο στον ειδωλολατρικό ναό τής Λαοδίκειας και κατέστρεψαν τα εκεί ευρισκόμενα είδωλα.

Όταν ο άρχοντας της χώρας πληροφορήθηκε το γεγονός αυτό τον συνέλαβε και τον αποκεφάλισε
Όνομα: Αρτέμιος
Ετυμολογία: Από το όνομα της θεάς 'Άρτεμις' που ίσως να είναι αρχαιότερο του Μυκηναϊκού πολιτισμού έτσι που δεν κατέστη ακόμη δυνατόν να ετυμολογηθεί. Πιθανολογείτε όμως ότι μπορεί να προέρχεται από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'αρτεμέω' = είμαι αρραγής, άρτιος, υγιαίνω. Η κατάληξη -ίσιος δηλώνει ότι ανήκει στην θεά.
12 Απριλίου > Άγιοι Οσιομάρτυρες Μηνάς, Δαβίδ και Ιωάννης
Οι Άγιοι Οσιομάρτυρες Μηνάς, Δαβίδ και Ιωάννης ήταν μοναχοί και τελειώθηκαν τοξευόμενοι.
Όνομα: Δαβίδ
Ετυμολογία: Εξελληνισμένο εβραϊκό όνομα Dāwid και σημαίνει "αγαπητός".
12 Απριλίου > Άγιος Δαμιανός Επίσκοπος Παβίας
Καταγόταν από επιφανείς γονείς και γεννήθηκε κατά το πρώτο ήμισυ του 7ου αιώνα μ.Χ. Έγινε μοναχός και το έτος 680 μ.Χ. ανήλθε στον επισκοπικό θρόνο της Παβίας της Λομβαρδίας. Ως Επίσκοπος, αφού καταπολέμησε σφοδρώς τους αιρετικούς Μονοθελητές, εργάστηκε δραστήρια για τη συμφιλίωση Βυζαντίου και Λομβαρδών. Η διακονία του προς τους φτωχούς και τους ασθενείς, σε κάποια επιδημία που ενέσκηψε στη Λομβαρδία, υπήρξε αξιοθαύμαστα.

Ο Άγιος Δαμιανός κοιμήθηκε με ειρήνη, το έτος 710 μ.Χ.
Όνομα: Δαμιανός
Ετυμολογία: Πιθανώς να σχετίζεται ή να προέρχεται από το αρχαίο Ελληνικό όνομα 'Δάμων'.
12 Απριλίου > Άγιοι Δήμης και Πρωτίων
Οι Άγιοι Μάρτυρες Δήμης ή Δημής και Πρωτίων, άθλησαν μαζί με άλλους Χριστιανούς κατά τους χρόνους της βασιλείας του Μαξιμιανού (285 - 305 μ.Χ.). Συνελήφθησαν και αποκεφαλίσθηκαν.
Όνομα: Δήμων
Ετυμολογία: Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'δήμος'=λαός, πλήθος, ομάδα
12 Απριλίου > Άγιοι Οσιομάρτυρες Μηνάς, Δαβίδ και Ιωάννης
Οι Άγιοι Οσιομάρτυρες Μηνάς, Δαβίδ και Ιωάννης ήταν μοναχοί και τελειώθηκαν τοξευόμενοι.
Όνομα: Ιωάννης
Ετυμολογία: Eξελληνισμένο εβραϊκό όνομα «Για Χανάν» πού σημαίνει, ο Θεός ελέησε, δώρο του Θεού – Το αντίστοιχο του στα Ελληνικά είναι Θεόδωρος.
12 Απριλίου > Άγιοι Οσιομάρτυρες Μηνάς, Δαβίδ και Ιωάννης
Οι Άγιοι Οσιομάρτυρες Μηνάς, Δαβίδ και Ιωάννης ήταν μοναχοί και τελειώθηκαν τοξευόμενοι.

Όνομα: Μηνάς
Ετυμολογία: Από το ρήμα μηνώ (ειδοποιώ, στέλνω μήνυμα)και σημαίνει "αυτός που στέλνει μηνύματα, ειδοποιεί" ή μηνάς η σελήνη = φωτεινός.
12 Απριλίου > Κινητή εορτή - Πέμπτη της Διακαινησίμου. Η Διακαινήσιμος εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή του Πάσχα και λήγει την αμέσως επόμενη Κυριακή του Θωμά. Κάθε ημέρα της χαρακτηρίζεται σαν Δευτέρα της Διακαινησίμου, Τρίτη της Διακαινησίμου κοκ. Ήταν η εβδομάδα γιορτής των νεοβαπτισθέντων και νεοφώτιστων οι οποίοι έφεραν καθ΄ όλη την διάρκεια της λευκά ενδύματα.
Καταγόταν από το χωριό Γρανίτσα Αγράφων. Όταν προσπάθησε να κατηχήσει ένα τουρκόπουλο στη χριστιανική πίστη, εκείνο τον κατήγγειλε και ο Μιχαήλ καταδικάστηκε και τον έκαψαν ζωντανό στη Θεσσαλονίκη στις 21 Μαρτίου 1547 μ.Χ., ημέρα Πέμπτη, στο προαύλιο του Ιερού Ναού της Υπαπαντής του Σωτήρος.

Ο Άγιος Μιχαήλ ο Μαυρουδής εορτάζει την Πέμπτη της Διακαινησίμου.
Όνομα: Μιχαήλ
Ετυμολογία: Εξελληνισμένο εβραϊκό όνομα 'Μιχα-έλ' που σημαίνει "ποιος είναι όμοιος με το Θεό;" 
Μαρτύρησε το 372 μ.Χ
Όνομα: Σάββας
Ετυμολογία: Το όνομα είναι παλίνδρομο (καρκινικό), δηλαδή διαβάζεται και αντίθετα. Δεν εντοπίστηκε η ετυμολογία του Ελληνικού ονόματος. Μάλλον προέρχεται από το εβραϊκό 'סַבָא' (σαβα). που σημαίνει "ξεκούραστος". Σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη το Σάββατο είναι η έβδομη και τελευταία μέρα της Δημιουργίας κατά την οποία ο Θεός ξεκουράστηκε. Είναι ημέρα αργίας των Εβραίων. Η αντίστοιχη μέρα ξεκούρασης για τους Χριστιανούς είναι η Κυριακή και για τους Μουσουλμάνους η Παρασκευή.
12 Απριλίου > Μεταφορά της Τιμίας Ζώνης της Θεοτοόκου στην Κωνσταντινούπολη
Δέσποινα, Η Τίμια Ζώνη της Θεοτόκου
Σύμφωνα με τους πατέρες της εκκλησίας η Τίμια Ζώνη που η ίδια ἡ Θεοτόκος την ύφανε απὸ τρίχες καμήλας αποτελεί το μοναδικό ιερό κειμήλιο που σχετίζεται με τον επίγειο βίο της Θεοτόκου και ένα κομμάτι της διασώζεται μέχρι σήμερα στην Ιερά Μονή του Βατοπαιδίου στο Άγιο Όρος, στο Περιβόλι της Παναγίας.


Ὁ Απόστολος Θωμάς ήταν ὁ μόνος από τους Αποστόλους που είδε τη θαυμαστή Μετάσταση της Θεοτόκου. Επειδή δεν είχε μπορέσει να παρευρεθεί στην κηδεία της ζήτησε να ανοιχθεί ο τάφος για να την προσκυνήσει, οπότε έγινε μάρτυρας αυτού του θαύματος. Τότε παρακάλεσε την Παναγία να του δώσει για ευλογία τη Ζώνη της. Και εκείνη, καθώς ανέβαινε στους ουρανούς, του έριξε το Ιερὸ κειμήλιο.

Αυτήν τη μέρα μπορούν να γιορτάζουν τα άτεκνα ζευγάρια.
31 Αυγούστου



Όνομα: Δέσποινα
Ετυμολογία: 1.Το πρώτο συνθετικό είναι αγνώστου ετύμου. Το δεύτερο συνθετικό "πότνια" είναι ο θηλυκός τύπος του πόσις (σύζυγος, ο οικοδεσπότης) και σημαίνει " η κυρία του οίκου". 2. Θεοτοκωνύμιο, όνομα της Παναγίας. Αποτελεί προσωνύμιο που δινόταν στις Θεές των Ελλήνων και από εκεί μεταφέρθηκε στην Παναγία.
12 Απριλίου > Μεταφορά της Τιμίας Ζώνης της Θεοτοόκου στην Κωνσταντινούπολη
Όταν πλησίαζε το τέλος της Θεοτόκου ειδοποιήθηκαν οι μαθητές του Ιησού και πήγαν κοντά της για να της συμπαρασταθούν. Ο μόνος που απουσίαζε ήταν ο Θωμάς που έλειπε μακριά στην Ανατολή.

Μόλις πέθανε, οι Απόστολοι εναπόθεσαν την Άγια Σορό της σε «καινό μνημείο» στη Γεσθημανή. Όταν ο Θωμάς, τρεις μέρες μετά, επέστρεψε και έμαθε τα συμβάντα πήγε να τη δει στον τάφο της. Μόλις τον άνοιξε, η Θεοτόκος κινήθηκε προς τα ουράνια σε αυτό που η εκκλησία ονόμασε Μετάσταση. Βλέποντας την να ανυψώνεται της φώναξε δώσε μου κάτι για να σε θυμάμαι, κι αυτή τότε έβγαλε τη ζώνη της, που είχε η ίδια φτιάξει από τρίχες καμήλες, και του την έριξε.

Ἡ ανακομιδή τής Τίμιας Ζώνης και ἡ μεταφορά της στην Κωνσταντινούπολη έγινε από τον αυτοκράτορα Αρκάδιο (395-408). Ὁ αυτοκράτορας κατέθεσε, στις 31 Αύγουστου, την Τίμια Ζώνη σε λειψανοθήκη που ονόμασε «Άγιαν σορόν».

Στη συνέχεια ἡ Άγια Ζώνη τεμαχίστηκε και τεμάχιά της μεταφέρθηκαν σε διάφορους ναούς της Κωνσταντινούπολης. Μετά την άλωση της Πόλης από τούς Σταυροφόρους το 1204, κάποια τεμάχια αρπάχτηκαν από αυτούς και μεταφέρθηκαν στην Δύση.

Μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους το 1453, είναι άγνωστο τί απέγινε το υπόλοιπο μέρος της Άγιας Ζώνης στη συνέχεια. Έτσι το μοναδικό σωζόμενο τμήμα είναι αυτό που φυλάσσεται στην Ιερά Μονή Βατοπαιδίου καθώς με εξαιρετικά περιπετειώδη τρόπο έφτασε εκεί. Αυτό είναι ένα μικρό κομματάκι που περιλαμβάνεται σε ένα χρυσό σταυρό που είχε φτιάξει ο Μέγας Κωνσταντίνος. Στη μέση του ίδιου σταυρού είχε τοποθετηθεί τεμάχιο Τιμίου Ξύλου. Ο ίδιος σταυρός έφερε επίσης θήκες με άγια λείψανα Μαρτύρων.
Όνομα: Μαρία
Ετυμολογία: Εξελληνισμένο όνομα Marjam που χρησιμοποιήθηκε για να αποδοθεί το αραμαϊκό όνομα της Παναγίας «Μαργιάμ» που σημαίνει 'πικροφέρουσα'. Επίσης υπάρχει αρχαίο Ελληνικό (Μινωικό) όνομα ΜΑΙΡΑ, που μπορεί να επροφέρετο Μαίρα, Μαίρη ή Μάϊρα. Όνομα πανάρχαιο Ελληνικό. Το Εβραϊκό όνομα Μαρία κατά τον καθηγητή κ. Θεοφανίδη είναι παράγωγο του αρχαίου μυθολογικού και Ομηρικού ονόματος ΜΑΙΡΑ ή ΜΑΡΙΑ (Ιλιάδα Σ48, Οδύσσεια λ326, Παυσανίας κ.λ.π ) . Το όνομα Μαίρα ή Μαρία έχει ως ρίζα το αρχαίο ελληνικό ρήμα μαρμαίρω που σημαίνει την λάμπουσα, την ακτινοβολούσα.(Oμηρικόν λεξικό Ε.Κοφινιώτου ) Μαρ - μαίρω = λάμπω, ακτινοβολώ. Μαρία, η λάμπουσα η ακτινοβολούσα.

12 Απριλίου > Οσία Ανθούσα, θυγατέρα του Κωνσταντίνου του Κοπρώνυμου
Η Οσία Ανθούσα ήταν θυγατέρα του εικονομάχου βασιλιά Κωνσταντίνου του Κοπρώνυμου και της τρίτης συζύγου του Ευδοκίας. Μάταια ο βασιλιάς πατέρας της (741 - 775 μ.Χ.) προσπαθούσε να την παντρέψει διότι αυτή δεν ήθελε σύζυγο που να είχε τα ίδια φρονήματα μ' αυτόν.

Μετά το θάνατο του πατέρα της, μοίρασε τα υπάρχοντα της σε φτωχούς, φιλανθρωπικά ιδρύματα και ναούς και έγινε μοναχή από τον Πατριάρχη Ταράσιο μολονότι δέχθηκε πολλές παρακλήσεις και πιέσθηκε από την ευσεβέστατη αυγούστα Ειρήνη την Αθηναία (797 - 802 μ.Χ.) να μείνει μαζί της και να συμβασιλεύσει. Στο μοναστήρι η ζωή της ήταν ασκητική, γεμάτη ταπεινοφροσύνη και αγάπη.

Το έτος 809 μ.Χ. και σε ηλικία 52 ετών έφυγε από τον κόσμο αυτό, σ' όλα άξια του αμάραντου στεφάνου της αιώνιας βασιλείας, η παρθένος η σεμνή, που καταφρόνησε τις ψεύτικες λάμψεις και τις απατηλές τιμές των πρόσκαιρων βασιλειών της γης.
Όνομα: Ανθή
Ετυμολογία: Από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'ανθώ' και σημαίνει "αυτή που ανθίζει". Ανάλογα με τις διάφορα υποκοριστικά που προέρχονται από αυτό όνομα και αυτό το ρήμα έχουμε και τις διάφορες έννοιες που αυτά τα υποκοριστικά εκφράζουν όπως π.χ. Ανθούσα= αυτή που βρίσκεται σε πλήρη άνθηση, Άνθεια και Άνθεα ή Ανθέα=ανθηρή, λαμπερή, Ανθηίς= ανθισμένη, Ανθώ = αυτή που βρίσκεται σε πλήρη άνθηση. και ούτω καθεξής.
Φανατικός εικονολάτρης έλαβε ενεργό μέρος ατην ενδοχριστιαανική διαμάχη.
Όνομα: Βασίλειος
Ετυμολογία: Από το επίθετο βασίλειος,-α, -ον και σημαίνει "αυτός που ανήκει στο βασιλιά".
12 Απριλίου > Μεταφορά της Τιμίας Ζώνης της Θεοτοόκου στην Κωνσταντινούπολη
Παναγιώτα, Η Τίμια Ζώνη της Θεοτόκου
Σύμφωνα με τους πατέρες της εκκλησίας η Τίμια Ζώνη που η ίδια ἡ Θεοτόκος την ύφανε απὸ τρίχες καμήλας αποτελεί το μοναδικό ιερό κειμήλιο που σχετίζεται με τον επίγειο βίο της Θεοτόκου και ένα κομμάτι της διασώζεται μέχρι σήμερα στην Ιερά Μονή του Βατοπαιδίου στο Άγιο Όρος, στο Περιβόλι της Παναγίας.

Ὁ Απόστολος Θωμάς ήταν ὁ μόνος από τους Αποστόλους που είδε τη θαυμαστή Μετάσταση της Θεοτόκου. Επειδή δεν είχε μπορέσει να παρευρεθεί στην κηδεία της ζήτησε να ανοιχθεί ο τάφος για να την προσκυνήσει, οπότε έγινε μάρτυρας αυτού του θαύματος. Τότε παρακάλεσε την Παναγία να του δώσει για ευλογία τη Ζώνη της. Και εκείνη, καθώς ανέβαινε στους ουρανούς, του έριξε το Ιερὸ κειμήλιο.

Αυτήν τη μέρα μπορούν να γιορτάζουν τα άτεκνα ζευγάρια.

Όνομα: Παναγιώτα
Ετυμολογία: Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξει 'παν' και αγία (από το άγω) που σημαίνει "η απόλυτα αγία". Το αρχαίο Ελληνικό ρήμα ‘ἄγω’ φαίνεται ότι είχε τη σημασία του ηγέομαι - ηγούμαι. Εξ αυτού δε μάλλον προέρχονται στρατιωτικές λέξεις όπως λοχαγός, στρατηγός, άγημα. Και ίσως αυτός να ήταν και ο στόχος των χριστιανικών ιερατείων να δώσουν δηλαδή την εντύπωση ότι οι άγιοι έπαιζαν ρόλο ηγετικό και θα έπρεπε οι πιστοί να τους υπακούουν. Οπότε ‘Παναγία’ σήμαινε ηγέτιδα των ηγετών.



©2019 names-n-gifts.com - Επικοινωνία