Εορτές 17 Σεπτεμβρίου: Αγαθόκλεια Αγία Αγάπη Αγία Ελπίδα Αγία Πίστη Αγία Σοφία Άγιος Αγαθοκλής Άγιος Ηρακλείδιος Άγιος Παντολέων Άγιος Πηλέας Γεμίνα Γεμινιανός Ευξιφία Ευξίφιος Ηρακλείδια Παντολέαινα Πηλεία Σπεράντζα
©ΤΕΗ - Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία: Μύρνα
Άλλες Σημερινές Εορτές: Αγαθοκλής Αγία Ασκληπιοδότη Αγία Ελπίδα Αγία Θεοδότη «της εν Νίκαια» Αγία Λουκία η χήρα Άγιος Ιωακείμ Α' ο Πάνυ Πατριάρχης Αλεξανδρείας Άγιος Νείλος ο Ιερομάρτυρας Άγιος Χαράλαμπος Αναστάσιος ο θαυματουργός Ηρακλείδης ο Ποντικός Πατερμούθιος Πίστη
Εορτές 27 Αυγούστου 2021 <> 
Κύριες Εορτές
27 Αυγούστου > Νέα ημερομηνία
Mητέρα του ιερού Αυγουστίνου, γεννήθηκε το 332 μ.Χ. στην πόλη Ταγάστη της βόρειας Αφρικής από γονείς Χριστιανούς. Παντρεύτηκε τον εθνικό διοικητή Πατρίκιο, που κι αυτός ασπάσθηκε τον χριστιανισμό μετά από 16 χρόνια συμβίωσης. Πέθανε με ειρήνη, μετά από σύντομη ασθένεια, στην πόλη Όστια της πατρίδας της στη Βόρεια Αφρική.
Όνομα: Μόνικα
Ετυμολογία: Παρόλο που υπάρχουν διάφοροι ισχυρισμοί για την ετυμολογία του όμορφου αυτού ονόματος, με Λατινική (=σύμβουλος, αυτός που προειδοποιεί) και Ελληνική (=μοναδική) προέλευση, φαίνεται ότι είναι ιθαγενές της Βόρειας Αφρικής. Πιο συγκεκριμένα της χώρας των Βερβερίνων (Νουμιδία) που περιλάμβανε την σημερινή Αλγερία και μέρος της Τυνησίας και Λιβύης. Η ετυμολογία είναι μάλλον άγνωστη αλλά μπορεί να προήλθε από το όνομα του θεού της εποχής και του τόπου. Μόνο που και αυτό με τη σειρά του προέκυψε από τον Αιγύπτιο θεό Άμωνα. Σημείωση: Το όνομα Νουμιδία είναι από τη Λατινική γλώσσα, προέκυψε όμως από την αρχαία Ελληνική ονομασία 'Νομάδες'.
Ο εκστασιασμός της Αγίας Τερέζας (Ο λογχισμός της Αγίας από τον άγγελο) Τζαν Λορέντσο Μπερνίνι
Γνωστή και σαν Τερέζα του Ιησού η Αγία Τερέζα ήταν μια από τις σπουδαιότερες γυναικείες μορφές της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας.

Γεννήθηκε στην Avila, της Δυτικο-κεντρικής Ισπανίας. Έγραψε αρκετά βιβλία με επιρροή, συμπεριλαμβανομένων των "Το Εσώτερο Κάστρο" και την "Αυτοβιογραφία" της που τώρα θεωρούνται αριστουργήματα.

Η Αγία Τερέζα εισήγαγε την Αναμόρφωση του Τάγματος των Καρμηλιτών, που επανέφερε τον πρωταρχικό χαρακτήρα της περισυλλογής της τάξης των Καρμηλιτών, και ενέπνευσε τον Άγιο Ιωάννη του Σταυρού να αναλάβει μια παρόμοια αναμόρφωση για τους άνδρες. Το 1970 ανακηρύχθηκε από τον Πάπα Παύλο τον VI, Διδάκτωρ της Εκκλησίας, ένα από τα 33 άτομα, και η πρώτη γυναίκα, που τιμήθηκε με αυτόν τον τίτλο.

Από την αυτοβιογραφία της είναι παρμένο το ακόλουθο απόσπασμα από το οποίο εμπνεύστηκε ο καλλιτέχνης το περίφημο γλυπτό που παρουσιάζεται στην εικόνα μας. "Είδα στα χέρια του ένα μακρύ χρυσό δόρυ, και στην άκρη του μιά μικρή φωτιά. Με αυτό με διαπέρασε επανειλημμένως ως τα σωθικά μου. Όταν το τράβηξε έξω με άφησε να φλέγομαι με έναν μεγάλο έρωτα προς τον Θεό. Ο πόνος ήταν τόσο δυνατός ώστε με έκανε να βογγώ, και η γλύκα του τόσο κατακλυσμική, που παρακαλούσα να μην τελειώσει."
Όνομα: Θηρεσία
Ετυμολογία: Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'θήρα'=κυνήγι και σημαίνει την κυνηγό.

(377-408 μ.Χ.) Γιος του Μεγάλου Θεοδοσίου. Βασίλευσε από το 395 έως το 408 που πέθανε. Ήταν ο πρώτος που έκανε μόνιμη έδρα του την Κωνσταντινούπολη. Προώθησε στην Αρχιεπισκοπή Κωνσταντινουπόλης τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο, κάτι που έφερε διχόνοια και αντιπαλότητα τόσο στις τάξεις της αριστοκρατίας όσον και του κλήρου.

Θάφτηκε στο Αυτοκρατορικό κοιμητήριο των Αγίων Αποστόλων στην Κωνσταντινούπολη.
Όνομα: Αρκάδιος
Ετυμολογία: Από το ρήμα 'αρκέω' που σημαίνει προστατεύω από το κακό.
Αγιος Φανουριος
Από τους πιο αγαπητούς άγιους σε όλο τον λαό, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί χωρίς αμφιβολία ως δώρο Θεού, διότι ήταν και παράμενε άγνωστος για πολλούς αιώνες. Έγινε γνωστός από την τυχαία εύρεση της εικόνας του τον 14ο αιώνα μ.Χ. στη Ρόδο, όταν έσκαβαν παλιά σπίτια στο νότιο μέρος του παλιού τείχους. Η αγάπη και η τιμή με την οποία περιβάλλεται ο Άγιος Φανούριος έγινε αφορμή να δημιουργηθούν διάφορες ωραίες και ευλαβείς παραδόσεις στο λαό μας, ανάμεσα στις οποίες είναι και το εορταστικό έθιμο της «Πίττας του Αγίου Φανουρίου», ή της «Φανουρόπιττας» που γίνεται την παραμονή της εορτής του. Η πίτα αυτή είναι συνήθως μικρή και στρογγυλή σαν μικρός άρτος, μοιράζεται στους πιστούς και γίνεται άλλοτε για να φανερώσει κάποιο χαμένο αντικείμενο ή κάποια χαμένη υπόθεση ή ακόμα να φανερώσει την υγεία σε κάποιον ασθενή.Υπάρχει επίσης και παράδοση ότι με τη πίτα αυτή γίνεται μνεία της μητέρας του, αλλά άγνωστο για ποιο λόγο.
Όνομα: Φανούριος
Ετυμολογία: Από το φαίνω (φανερώνω) και σημαίνει "αυτός που φανερώνει, που φωτίζει, που αποκαλύπτει".
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα. Παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό.
Όνομα: Αρκαδία
Ετυμολογία: Από το ρήμα 'αρκέω' που σημαίνει προστατεύω από το κακό.
27 Αυγούστου > Μνήμη της Βάπτισης του Αιθίοπα Ευνούχου από τον Άγιο Φίλιππο
Ο Απόστολος Φίλιππος συναντά τον Αιθίοπα ευνούχο.
Στις Πράξεις των Αποστόλων (Κεφ.η΄, 26-40), αναφέρεται η ιστορία της βάπτισης του πρώτου Αιθίοπα Χριστιανού από τον Απόστολο Φίλιππο. Δυστυχώς δεν αναφέρεται το όνομά του ούτε πριν, μήτε μετά την βάπτισή του. Θεωρήθηκε όμως σημαντικό να αναφερθούν, ο ‘σεξουαλικός του προσανατολισμός’ θα λέγαμε σήμερα, 'ευνούχος' και το γεγονός ότι ήταν υψηλόβαθμος αξιωματούχος στην υπηρεσία της βασίλισσας της Αιθιοπίας.

Εκ των πραγμάτων φαίνεται ότι αυτός υπήρξε ὁ πρώτος Χριστιανός της Αιθιοπίας. Ίσως να είναι και αυτός ο λόγος που, μέχρι σήμερα, η Αιθιοπία είναι κυρίως χριστιανική χώρα με ένα ποσοστό του 65% του, πάνω από 90 εκατομμύρια, πληθυσμού της χώρας να είναι χριστιανοί.

Λόγω έλλειψης οποιασδήποτε αναφοράς στο όνομά του και παρόλο που, εξ όσων γνωρίζουμε, δεν υπάρχει τέτοιο όνομα, έχει περαστεί στο ιστολόγιο μας με το όνομα ‘Ευνούχος’. Έτσι, ίσως θα μπορούσε να θεωρηθεί σαν προστάτης Άγιος των ευνούχων και να γιορτάζεται την ημέρα αυτή.
Όνομα: Ευνούχος
Ετυμολογία: Αυτός που δεν έχει ή του έχουν αφαιρεθεί οι γεννητικοί αδένες. Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'εύνις'=ελλιπής και την κατάληξη '-ούχος' που προέρχεται από το 'έχω', και σημαίνει αυτόν που δεν έχει.
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο θηλυκό
Όνομα: Θηρέσιος
Ετυμολογία: Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'θήρα'=κυνήγι και σημαίνει τον κυνηγό.
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Λιβερία
Ετυμολογία: Προέρχεται από την Λατινική λέξη 'Liber"=ελεύθερος. Στα Ελληνικά θα μπορούσε να αποδοθεί σαν Ελευθέρία.
Ο Άγιος Λιβέριος διαδέχτηκε στον επισκοπικό θρόνο της Ρώμης τον Πάπα Ιούλιο. Όπως αυτός έτσι και ο Αιθέριος, ήταν συνήγορος του Αθανασίου του Μεγάλου στους αγώνες, που ο πρόμαχος εκείνος της ορθοδοξίας διεξήγαγε κατά του Αρειανισμού και υπέρ του Ορθοδόξου Συμβόλου. Ακόμα, ο Αιθέριος προστάτεψε τον Αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινούπολης Παύλο τον Α', όταν ο αυτοκράτορας Κωνστάντιος (337 μ.Χ.) έπανειλημμένα καταδίωξε για την ορθόδοξη συμπεριφορά του. Και όταν ο Πάπας Λιβέριος ήλθε την Κωνσταντινούπολη και διαφώνησε στα εκκλησιαστικά ζητήματα με τον προστάτη του Αρειανισμού αυτοκράτορα Κωνστάντιο, αυτός τον εξόρισε στη Θεσσαλονίκη. Κατόπιν όμως επανήλθε στο θρόνο του, και ο θάνατος τον βρήκε να ποιμαίνει πάντοτε θεάρεστα την εκκλησία του.
Όνομα: Λιβέριος
Ετυμολογία: Προέρχεται από την Λατινική λέξη 'Liber"=ελεύθερος. Στα Ελληνικά θα μπορούσε να αποδοθεί σαν Ελευθέριος.
Ο Όσιος Ποιμήν μαζί με τα άλλα αδέλφια του έκαναν μικρή μοναχική αδελφότητα σε μια μικρή σκήτη στην Αίγυπτο στην οποία ηγούμενος ήταν ο ίδιος.

Πέθανε ειρηνικά, το 450 μ.Χ. σε ηλικία 110 ετών.
Όνομα: Ποιμήν
Ετυμολογία: Από την αρχαία Ελληνική λέξη ποιμήν=βοσκός, προστάτης και καθοδηγητής. Η λέξη τσοπάνης είναι Τουρκική από το ‘çoban’ και τσέλιγκας Σλαβική από το челник (čelnik)
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα. Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Ποιμενία
Ετυμολογία: Από την αρχαία Ελληνική λέξη ποιμήν=βοσκός, προστάτης και καθοδηγητής Η λέξη τσοπάνης είναι Τουρκική από το ‘çoban’ και τσέλιγκας Σλαβική από το челник (čelnik)
Δεν υπάρχει αγία με τέτοιο όνομα. Πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Φανουρία
Ετυμολογία: Από το φαίνω (φανερώνω) και σημαίνει "αυτή που φανερώνει, που φωτίζει, που αποκαλύπτει".
Εορτές ©ΤΕΗ
27 Αυγούστου > ©ΤΕΗ -Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία - Ημέρα που έπεσε ο ήρωας της ΕΟΚΑ Μιχαλάκης Παρίδης
Η «Κρίση του Πάρι» Peter Paul Rubens(1577-1640)
Γιος του Πριάμου, βασιλιά της Τροίας και της δεύτερης συζύγου του, Εκάβης. Όταν η Εκάβη ήταν ακόμη έγκυος τον Πάρη, ονειρεύτηκε ότι γέννησε έναν αναμμένο πυρσό, ο οποίος έκαψε την Τροία. Διηγήθηκε το όνειρό της στον Πρίαμο ο οποίος ζήτησε από τον γιο του, Αίσηπο, που είχε την ικανότητα να ερμηνεύει τα όνειρα, να του το εξηγήσει. Εκείνος του είπε ότι το παιδί που θα γεννηθεί θα φέρει μεγάλες συμφορές στην Τροία και τον συμβούλεψε να το σκοτώσει. Ακολουθώντας τη συμβουλή του, ο Πρίαμος, μόλις γεννήθηκε το παιδί, το έδωσε σ΄ ένα δούλο με τις σχετικές οδηγίες. Εκείνος όμως το λυπήθηκε και το εγκατέλειψε στο βουνό Ίδη, όπου το βρήκε, το ανάθρεψε και το προστάτεψε, ο Αγέλαος, ένας βοσκός (από εκεί το όνομα Αλέξανδρος από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις ‘αλέξω’=προστατεύω και ‘άνδρας’. Ο άνδρας που προστατεύθηκε). Όταν μεγάλωσε φύλαγε ο ίδιος τα κοπάδια (από εκεί πάλι το Αλέξανδρος=άνδρας που προστατεύει).

Ο Πάρις μεγάλωσε κι έγινε ένα πολύ όμορφο παλληκάρι. Εκεί στα βουνά της Ίδης γνώρισε τον πρώτο του μεγάλο έρωτα, τη Νύμφη (νεράιδα) της Ίδης Οινώνη, κόρη του ποτάμιου θεού Κεβρηνού ή του βασιλιά Οινέα που ήταν μάντιδα και γιατρός.

Στους γάμους του Πηλέα με τη Θέτιδα, όπου ήταν καλεσμένοι και οι θεοί, υπήρξε διαμάχη μεταξύ Ήρας, Αθηνάς και Αφροδίτης για το ποια θα πάρει το μήλο που πέταξε η Έριδα, με την επιγραφή ‘τη καλλίστη’=‘στην πιο όμορφη’. Τη διαμάχη διευθέτησε ο Δίας ο οποίος έδωσε εντολή στον Ερμή να τις μεταφέρει στην Ίδη, όπου ο Πάρης θα έκανε τον κριτή. Κάθε μια του έταζε διάφορα πράγματα, για να την προτιμήσει. Νικήτρια βγήκε η Αφροδίτη, η οποία του έταξε την Ωραία Ελένη, την πιο όμορφη γυναίκα του κόσμου.

Στο μεταξύ ο Πάρις αναγνωρίστηκε και πήρε τη θέση του στα ανάκτορα του Πρίαμου. Αργότερα η Αφροδίτη κράτησε την υπόσχεσή της. Ο Πάρις επισκέφτηκε τη Σπάρτη, όπου φιλοξενήθηκε από το Μενέλαο. Όταν όμως έφυγε για την Κρήτη, η Αφροδίτη βοήθησε τον Πάρη να σαγηνέψει την Ελένη, η οποία τον ακολούθησε, παίρνοντας μαζί της και πολύτιμους θησαυρούς. Η πράξη αυτή ήταν η αιτία να κηρυχτεί ο Τρωικός πόλεμος, με το γνωστό αποτέλεσμα της πλήρους καταστροφής της Τροίας.

Όταν ο Πάρις τραυματίσθηκε θανάσιμα από τα δηλητηριασμένα βέλη του τον Φιλοκτήτη η Ελένη ικέτευσε την Οινώνη να τον γιατρέψει. Αυτή όμως θυμωμένη για την εγκατάλειψη της από τον Πάρι αρνήθηκε. Μετανιωμένη όμως μετά έπεσε μέσα στην νεκρική του πυρά και κάηκε μαζί του.
Όνομα: Πάρις Α
Ετυμολογία: Από την αρχαία ελληνική λέξη ‘πήρα’ που σημαίνει δισάκι στο οποίο τον έβαλε ο Αγέλαος και τον πήρε στο σπίτι του για να τον αναθρέψει σαν δικό του παιδί.
Άλλες Εορτές
Όνομα: Ανθή
Ετυμολογία: Από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'ανθώ' και σημαίνει "αυτή που ανθίζει". Ανάλογα με τα διάφορα υποκοριστικά που προέρχονται από αυτό το όνομα και αυτό το ρήμα έχουμε και τις διάφορες έννοιες που αυτά τα υποκοριστικά εκφράζουν όπως π.χ. Ανθώ= αυτή που βρίσκεται σε περίοδο άνθησης, ανθίζει, Ανθούσα= αυτή που βρίσκεται σε πλήρη άνθηση, Άνθεια και Άνθεα ή Ανθέα=ανθηρή, λαμπερή, Ανθηίς= ανθισμένη, και ούτω καθεξής.
Από την Κωνσταντινούπολη ανώτατος αξιωματούχος του Βυζαντινού κράτους με τον τίτλο του Μαγιστρου εγκατέλειψε τα εγκόσμια και ασκήτεψε για πολλά χρόνια στον Όλυμπο όπου και απέθανε.
Όνομα: Θεόκλητος
Ετυμολογία: Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'θεός' και 'καλέω / καλώ' και σημαίνει αυτόν που κάλεσε ο Θεός.



©2021 names-n-gifts.com - Επικοινωνία