Εορτές 28 Μαρτίου: Άγιος Ηρωδίων ο Απόστολος Ηρωδιάς
©ΤΕΗ - Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία: Μεθυμναία Μεθυμναίος Διόνυσος
Άλλες Σημερινές Εορτές: Όσιος Διονύσιος ο Ελεήμων Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς Άγιος Ευστράτιος ο Νηστευτής ο Οσιομάρτυρας Όσιος Ησύχιος ο Ιεροσολυμίτης Όσιος Ιλαρίων εκ Ρωσίας Όσιος Ιλαρίων ο Νέος Όσιος Ιωάννης εκ Γεωργίας Όσιος Στέφανος ο θαυματουργός Στυλιανός Λένας
Εορτές 20 Αυγούστου 2022 <> 
Κύριες Εορτές
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.

Εκ τούτων οι Ανειτυλλιανός, Αντιλίνος, Βόσβας, Ευδαίμονας, Ευστάθιος, Μολίας, Ρίων, Σαβίνος, Σεβήρος, Σιλουανός, Στρατίων και Ωρίωνας, ήταν Βυζαντινοί

και οι υπόλοιποι Αγαθός, Αθηνόδωρος, Ανθάνας, Αχιλλέας, Βίκτωρ, Βίνος, Γάιος, Γενέθλιος, Δίφιλος, Δομέτιος, Επαφρόδιτος, Εύρος, Ζωΐλος, Ζωτικός, Θεοσεβής, Θεόσεβρος, Κέρκος, Κρονίονας, Μάξιμος, Μέμνονας, Μεστός, Νεόφυτος, Νίκωνας, Παλμάτος, Πανθήριος, Πανσθένης, Παντολέων, Παρθένος, Ρίνος, Σατορνίνος, Τιμόθεος, Τύραννος, Χρύσανθος, και Ώρος, από τη Φιλιππούπολη.

Όνομα: Ανειτυλλιανός
Ετυμολογία: Ίσως Αντιλίνος.
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
Όνομα: Βερνάρδος
Ετυμολογία: Από τα Γερμανικά 'bern'=αρκούδα και 'hard'=σκληρός, γενναίος, που σημαίνει 'γενναίος και δυνατός σαν αρκούδα'.
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.

Εκ τούτων οι Ανειτυλλιανός, Αντιλίνος, Βόσβας, Ευδαίμονας, Ευστάθιος, Μολίας, Ρίων, Σαβίνος, Σεβήρος, Σιλουανός, Στρατίων και Ωρίωνας, ήταν Βυζαντινοί

και οι υπόλοιποι Αγαθός, Αθηνόδωρος, Ανθάνας, Αχιλλέας, Βίκτωρ, Βίνος, Γάιος, Γενέθλιος, Δίφιλος, Δομέτιος, Επαφρόδιτος, Εύρος, Ζωΐλος, Ζωτικός, Θεοσεβής, Θεόσεβρος, Κέρκος, Κρονίονας, Μάξιμος, Μέμνονας, Μεστός, Νεόφυτος, Νίκωνας, Παλμάτος, Πανθήριος, Πανσθένης, Παντολέων, Παρθένος, Ρίνος, Σατορνίνος, Τιμόθεος, Τύραννος, Χρύσανθος, και Ώρος, από τη Φιλιππούπολη.
Όνομα: Βόσβας
Ετυμολογία: Μάλλον Ινδικό όνομα υπό περαιτέρω διερεύνηση
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.
Όνομα: Γενέθλιος
Ετυμολογία: Αυτός που έχει σχέση με την γέννηση
Οι Άγιοι Ηλιόδωρος και Δοσάς έζησαν επί βασιλείας Σαβωρίου, που ήταν βασιλιάς των Περσών. Αυτός λοιπόν, με τα στρατεύματα του, κατέλαβε μια πόλη των Ρωμαίων και άρχισε να γκρεμίζει τους ναούς των χριστιανών και να καίει τις άγιες εικόνες. Τότε ο Ηλιόδωρος, που τότε ήταν 95 χρονών, μαζί με τον Δοσά, παρουσιάστηκαν στον ασεβή βασιλιά και του έκαναν δριμύτατες παρατηρήσεις, ομολογώντας συγχρόνως τον Χριστό Θεό αληθινό. Τότε ο Σαβώρ τους βασάνισε σκληρά και τους θανάτωσε.
Όνομα: Δοσάς
Ετυμολογία: Μάλλον από το Λατινικό 'dos'=δως, δωτίνη και μεταφορικά σημαίνει την φερνή (προίκα), δώρον, χάρις, κόσμος, πχ 'dos oris'=χάρις του λόγου, κλπ
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.
Όνομα: Ευδαίμων
Ετυμολογία: Από τα αρχαία Ελληνικά 'ευ'=καλός και 'δαίμων'=θεός, άγγελος και σημαίνει τον καλότυχο
20 Αυγούστου > Άγιοι Ηλιόδωρος και Δοσάς (ή Δοσαί ή Σοδάς)
Οι Άγιοι Ηλιόδωρος και Δοσάς (ή Δοσαί ή Σοδάς) έζησαν επί βασιλείας Σαβωρίου, που ήταν βασιλιάς των Περσών. Αυτός όταν κατέλαβε μια Ρωμαϊκή άρχισε να γκρεμίζει τους ναούς των χριστιανών και να καίει τις εικόνες. Τότε ο Ηλιόδωρος, που τότε ήταν 95 χρονών, μαζί με τον Δοσά, παρουσιάστηκαν στον ασεβή βασιλιά και του έκαναν δριμύτατες παρατηρήσεις, ομολογώντας συγχρόνως τον Χριστό Θεό αληθινό. Τότε ο Σαβώρ τους θανάτωσε μετά από βασανιστήρια.
Όνομα: Ηλιόδωρος
Ετυμολογία: Παράγεται από το "δώρο" και το "ήλιος" και σημαίνει "δώρο του ήλιου".
Άγιος Θεοχάρης ο Νεαπολίτης, από τη Μικρά Ασία
Το έτος 1740 μ.Χ., επί Σουλτάνου Αχμέτ και Ιμπραήμ Πασά γενικού διοικητή της Μικράς Ασίας, εκδόθηκε διάταγμα συγκέντρωσης των αγοριών των χριστιανών σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Μέσα σ' αυτά βρέθηκε και ο ορφανός Θεοχάρης. Κάποια μέρα όμως, ο δικαστής της Νεάπολης (Νέβσεχηρ) Καππαδοκίας, είδε τον Θεοχάρη μέσα στο στρατόπεδο, του άρεσε και τον πήρε στο σπίτι του να περιποιείται τα ζώα του.

Η ευσέβεια και η ομορφιά του Θεοχάρη, έκαναν τον δικαστή να του προτείνει να γίνει γαμπρός του, αφού όμως γίνει πρώτα μωαμεθανός. Ο Θεοχάρης με θάρρος απάντησε. «Αφέντη μου, εγώ γεννήθηκα χριστιανός, και δεν μπορώ να αρνηθώ την πίστη του Σωτήρα μου και των πατέρων μου». Ο Οθωμανός δικαστής, θεώρησε την απάντηση προσβλητική και τον απείλησε με βασανιστήρια. Τότε ο Θεοχάρης έτρεξε στον Ναό του Αγίου Γεωργίου και μετάλαβε των αχράντων Μυστηρίων. Όταν του έκανε και πάλι πρόταση γάμου με την κόρη του ο δικαστής, ο Θεοχάρης σταθερά αρνήθηκε. Τότε μετά από σκληρά βασανιστήρια, τον οδήγησαν έξω από την πόλη της Νεάπολης, οπού τον λιθοβόλησαν και κατόπιν τον απαγχόνισαν, μεσημέρι στις 20 Αυγούστου 1740 μ.Χ.

Το 1923 μ.Χ. τα λείψανα του Αγίου Θεοχάρη ήλθαν στην Θεσσαλονίκη και τοποθετήθηκαν στον Ναό της Αγίας Αικατερίνης, όπου και σήμερα βρίσκονται.
Όνομα: Θεοχάρης
Ετυμολογία: Από το Θεός και το χάρις "αυτός που έχει τη χάρη του Θεού".
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.

Εκ τούτων οι Ανειτυλλιανός, Αντιλίνος, Βόσβας, Ευδαίμονας, Ευστάθιος, Μολίας, Ρίων, Σαβίνος, Σεβήρος, Σιλουανός, Στρατίων και Ωρίωνας, ήταν Βυζαντινοί

και οι υπόλοιποι Αγαθός, Αθηνόδωρος, Ανθάνας, Αχιλλέας, Βίκτωρ, Βίνος, Γάιος, Γενέθλιος, Δίφιλος, Δομέτιος, Επαφρόδιτος, Εύρος, Ζωΐλος, Ζωτικός, Θεοσεβής, Θεόσεβρος, Κέρκος, Κρονίονας, Μάξιμος, Μέμνονας, Μεστός, Νεόφυτος, Νίκωνας, Παλμάτος, Πανθήριος, Πανσθένης, Παντολέων, Παρθένος, Ρίνος, Σατορνίνος, Τιμόθεος, Τύραννος, Χρύσανθος, και Ώρος, από τη Φιλιππούπολη
Όνομα: Μέστωρ
Ετυμολογία: Από το αρχαίο Ελληνικό 'μεστός'=ώριμος
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.

Εκ τούτων οι Ανειτυλλιανός, Αντιλίνος, Βόσβας, Ευδαίμονας, Ευστάθιος, Μολίας, Ρίων, Σαβίνος, Σεβήρος, Σιλουανός, Στρατίων και Ωρίωνας, ήταν Βυζαντινοί

και οι υπόλοιποι Αγαθός, Αθηνόδωρος, Ανθάνας, Αχιλλέας, Βίκτωρ, Βίνος, Γάιος, Γενέθλιος, Δίφιλος, Δομέτιος, Επαφρόδιτος, Εύρος, Ζωΐλος, Ζωτικός, Θεοσεβής, Θεόσεβρος, Κέρκος, Κρονίονας, Μάξιμος, Μέμνονας, Μεστός, Νεόφυτος, Νίκωνας, Παλμάτος, Πανθήριος, Πανσθένης, Παντολέων, Παρθένος, Ρίνος, Σατορνίνος, Τιμόθεος, Τύραννος, Χρύσανθος, και Ώρος, από τη Φιλιππούπολη.
Όνομα: Μολίων
Ετυμολογία: Από τα αρχαία Ελληνικά μετοχή του 'βλώσκω' 'μολών' ο ερχόμενος ορμητικά
Ο άγιος Oswin ήταν βασιλιάς της περιοχής Deira στην βόρεια Αγγλία και μαρτύρησε στο Gilling του Yorkshire της Αγγλίας, στις 20 Αυγούστου, 651 μ.Χ. Το 633 μ.Χ., όταν ο πατέρας του αγίου Oswin, βασιλιάς Osric, σκοτώθηκε από τον ειδωλολάτρη Ουαλό βασιλιά Cadwallon, κατέφυγε στο Wessex και εκεί βαφτίστηκε και εκπαιδεύτηκε από τον άγιο Aidan. Ο άγιος Bede μας πληροφορεί ότι ο Άγιος Oswin ήταν όμορφος στην εμφάνιση, ευχάριστος στην ομιλία, με ευγενικούς τρόπους και γενναιόδωρος και σύντομα κέρδισε την αγάπη του κόσμου. Ο άγιος Oswin βασίλεψε με επιτυχία για περίπου εννέα χρόνια μέχρι που ο βασιλιάς Oswy του κήρυξε τον πόλεμο. Ο Oswin αντί να προκαλέσει μια αιματηρή μάχη αμφιβόλου κατάληξης, αφού ο στρατός του ήταν πολύ μικρότερος, αποφάσισε να διαφύγει και κρύφτηκε στην οικία του καλύτερου του φίλου, κόμη Hunwald στο Gilling. Ο κόμης Hunwald όμως τον πρόδωσε και έτσι ο Άγιος Oswin δολοφονήθηκε.

Ο Άγιος Oswin κηδεύτηκε στο Tynemouth όπου λατρευόταν σαν μάρτυρας.

Ο βασιλιάς Oswy, όταν συνειδητοποίησε το έγκλημα του, για να εξιλεωθεί έκτισε ένα μοναστήρι στο Gilling, αλλά τα λείψανα του Αγίου Oswin παρέμειναν στο Tynemouth. Όταν άρχισαν οι βαρβαρικές επιδρομές των Viking, ο τάφος του Αγίου Oswin ξεχάστηκε έως ότου βρέθηκε ξανά το 1065 μ.Χ.
Όνομα: Οσβίν
Ετυμολογία: Υπό διερεύνηση
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.

Εκ τούτων οι Ανειτυλλιανός, Αντιλίνος, Βόσβας, Ευδαίμονας, Ευστάθιος, Μολίας, Ρίων, Σαβίνος, Σεβήρος, Σιλουανός, Στρατίων και Ωρίωνας, ήταν Βυζαντινοί

και οι υπόλοιποι Αγαθός, Αθηνόδωρος, Ανθάνας, Αχιλλέας, Βίκτωρ, Βίνος, Γάιος, Γενέθλιος, Δίφιλος, Δομέτιος, Επαφρόδιτος, Εύρος, Ζωΐλος, Ζωτικός, Θεοσεβής, Θεόσεβρος, Κέρκος, Κρονίονας, Μάξιμος, Μέμνονας, Μεστός, Νεόφυτος, Νίκωνας, Παλμάτος, Πανθήριος, Πανσθένης, Παντολέων, Παρθένος, Ρίνος, Σατορνίνος, Τιμόθεος, Τύραννος, Χρύσανθος, και Ώρος, από τη Φιλιππούπολη.
Όνομα: Πάνθηρας
Ετυμολογία: Από τις λέξεις παν και θήρα. Αυτός που κυνηγά τα πάντα.
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.

Εκ τούτων οι Ανειτυλλιανός, Αντιλίνος, Βόσβας, Ευδαίμονας, Ευστάθιος, Μολίας, Ρίων, Σαβίνος, Σεβήρος, Σιλουανός, Στρατίων και Ωρίωνας, ήταν Βυζαντινοί

και οι υπόλοιποι Αγαθός, Αθηνόδωρος, Ανθάνας, Αχιλλέας, Βίκτωρ, Βίνος, Γάιος, Γενέθλιος, Δίφιλος, Δομέτιος, Επαφρόδιτος, Εύρος, Ζωΐλος, Ζωτικός, Θεοσεβής, Θεόσεβρος, Κέρκος, Κρονίονας, Μάξιμος, Μέμνονας, Μεστός, Νεόφυτος, Νίκωνας, Παλμάτος, Πανθήριος, Πανσθένης, Παντολέων, Παρθένος, Ρίνος, Σατορνίνος, Τιμόθεος, Τύραννος, Χρύσανθος, και Ώρος, από τη Φιλιππούπολη.
Όνομα: Πανσθένης
Ετυμολογία: Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'παν'=πολύ και 'σθένος'=δύναμη και σημαίνει τον πανίσχυρο
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.

Εκ τούτων οι Ανειτυλλιανός, Αντιλίνος, Βόσβας, Ευδαίμονας, Ευστάθιος, Μολίας, Ρίων, Σαβίνος, Σεβήρος, Σιλουανός, Στρατίων και Ωρίωνας, ήταν Βυζαντινοί

και οι υπόλοιποι Αγαθός, Αθηνόδωρος, Ανθάνας, Αχιλλέας, Βίκτωρ, Βίνος, Γάιος, Γενέθλιος, Δίφιλος, Δομέτιος, Επαφρόδιτος, Εύρος, Ζωΐλος, Ζωτικός, Θεοσεβής, Θεόσεβρος, Κέρκος, Κρονίονας, Μάξιμος, Μέμνονας, Μεστός, Νεόφυτος, Νίκωνας, Παλμάτος, Πανθήριος, Πανσθένης, Παντολέων, Παρθένος, Ρίνος, Σατορνίνος, Τιμόθεος, Τύραννος, Χρύσανθος, και Ώρος, από τη Φιλιππούπολη.
Όνομα: Ρίνος
Ετυμολογία: Υπό διερεύνηση
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.

Εκ τούτων οι Ανειτυλλιανός, Αντιλίνος, Βόσβας, Ευδαίμονας, Ευστάθιος, Μολίας, Ρίων, Σαβίνος, Σεβήρος, Σιλουανός, Στρατίων και Ωρίωνας, ήταν Βυζαντινοί

και οι υπόλοιποι Αγαθός, Αθηνόδωρος, Ανθάνας, Αχιλλέας, Βίκτωρ, Βίνος, Γάιος, Γενέθλιος, Δίφιλος, Δομέτιος, Επαφρόδιτος, Εύρος, Ζωΐλος, Ζωτικός, Θεοσεβής, Θεόσεβρος, Κέρκος, Κρονίονας, Μάξιμος, Μέμνονας, Μεστός, Νεόφυτος, Νίκωνας, Παλμάτος, Πανθήριος, Πανσθένης, Παντολέων, Παρθένος, Ρίνος, Σατορνίνος, Τιμόθεος, Τύραννος, Χρύσανθος, και Ώρος, από τη Φιλιππούπολη.
Όνομα: Ρίων
Ετυμολογία: Υπό διερεύνηση
Ο Άγιος Σεβήρος ήταν από την Σίδη της Παμφυλίας, γιος του Θρακιώτη Πετρωνίου και της Μυγδονίας. Αυτός λοιπόν, όταν ήλθε στη Φιλιππούπολη και είδε τους Τριανταεπτά Αγίους Μάρτυρες να αγωνίζονται γενναία για τον Χριστό, με θάρρος ομολόγησε και αυτός τον ένα και αληθινό Θεό. Αμέσως τότε ξέσχισαν τις σάρκες του με σιδερένια πυρακτωμένα νύχια, κατόπιν τον πριόνισαν, έπειτα του φόρεσαν σιδερένια πυρακτωμένη ζώνη και στο τέλος τον αποκεφάλισαν.

Παρόμοια βασανιστήρια υπέστη και ο Μέμνων, που και αυτός με τόλμη ομολόγησε τον Χριστό. Τελικά αυτόν, τον έκαψαν ζωντανό μέσα σε αναμμένο καμίνι.
Όνομα: Σεβήρος
Ετυμολογία: Από το Λατινικό όνομα 'Severus' που σημαίνει αυστηρός, σκληρός, Η κατάληξη -ιανός σημαίνει αυτόν που ανήκει στον Σεβήρο.
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.

Εκ τούτων οι Ανειτυλλιανός, Αντιλίνος, Βόσβας, Ευδαίμονας, Ευστάθιος, Μολίας, Ρίων, Σαβίνος, Σεβήρος, Σιλουανός, Στρατίων και Ωρίωνας, ήταν Βυζαντινοί

και οι υπόλοιποι Αγαθός, Αθηνόδωρος, Ανθάνας, Αχιλλέας, Βίκτωρ, Βίνος, Γάιος, Γενέθλιος, Δίφιλος, Δομέτιος, Επαφρόδιτος, Εύρος, Ζωΐλος, Ζωτικός, Θεοσεβής, Θεόσεβρος, Κέρκος, Κρονίονας, Μάξιμος, Μέμνονας, Μεστός, Νεόφυτος, Νίκωνας, Παλμάτος, Πανθήριος, Πανσθένης, Παντολέων, Παρθένος, Ρίνος, Σατορνίνος, Τιμόθεος, Τύραννος, Χρύσανθος, και Ώρος, από τη Φιλιππούπολη.
Όνομα: Στρατίων
Ετυμολογία: Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'στρατός' και σημαίνει αυτόν που ανήκει, υπηρετεί στον στρατό.
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.

Εκ τούτων οι Ανειτυλλιανός, Αντιλίνος, Βόσβας, Ευδαίμονας, Ευστάθιος, Μολίας, Ρίων, Σαβίνος, Σεβήρος, Σιλουανός, Στρατίων και Ωρίωνας, ήταν Βυζαντινοί

και οι υπόλοιποι Αγαθός, Αθηνόδωρος, Ανθάνας, Αχιλλέας, Βίκτωρ, Βίνος, Γάιος, Γενέθλιος, Δίφιλος, Δομέτιος, Επαφρόδιτος, Εύρος, Ζωΐλος, Ζωτικός, Θεοσεβής, Θεόσεβρος, Κέρκος, Κρονίονας, Μάξιμος, Μέμνονας, Μεστός, Νεόφυτος, Νίκωνας, Παλμάτος, Πανθήριος, Πανσθένης, Παντολέων, Παρθένος, Ρίνος, Σατορνίνος, Τιμόθεος, Τύραννος, Χρύσανθος, και Ώρος, από τη Φιλιππούπολη.
Όνομα: Τύραννος
Ετυμολογία: Άγνωστης ετυμολογίας, σημαίνει ηγεμόνα που κυβερνά με απόλυτη εξουσία, χωρίς συγκεκριμένη νομοθεσία και εφαρμόζει ότι νομίζει αυτός ορθό με αυθαιρεσία και βιαιότητα.
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.

Εκ τούτων οι Ανειτυλλιανός, Αντιλίνος, Βόσβας, Ευδαίμονας, Ευστάθιος, Μολίας, Ρίων, Σαβίνος, Σεβήρος, Σιλουανός, Στρατίων και Ωρίωνας, ήταν Βυζαντινοί

και οι υπόλοιποι Αγαθός, Αθηνόδωρος, Ανθάνας, Αχιλλέας, Βίκτωρ, Βίνος, Γάιος, Γενέθλιος, Δίφιλος, Δομέτιος, Επαφρόδιτος, Εύρος, Ζωΐλος, Ζωτικός, Θεοσεβής, Θεόσεβρος, Κέρκος, Κρονίονας, Μάξιμος, Μέμνονας, Μεστός, Νεόφυτος, Νίκωνας, Παλμάτος, Πανθήριος, Πανσθένης, Παντολέων, Παρθένος, Ρίνος, Σατορνίνος, Τιμόθεος, Τύραννος, Χρύσανθος, και Ώρος, από τη Φιλιππούπολη.
Όνομα: Ώρος
Ετυμολογία: Από τα Κοπτικά/ Αιγυπτιακά και μάλλον σημαίνει γεράκι
Για εορταστική ημερομνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Ανειτυλλιανή
Ετυμολογία:
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Άνθα
Ετυμολογία: Από το αρχαίο Ελληνικό 'άνθα' που σημαίνει ανθηρή και φωτεινή
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.
Όνομα: Άνθας
Ετυμολογία: Από το αρχαίο Ελληνικό 'άνθας' που σημαίνει ανθηρός και λαμπερός
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.
Όνομα: Αντιλίνος
Ετυμολογία:
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Βίνα
Ετυμολογία: Από την Ιταλική λέξη 'vino'=οίνος, κρασί Χρησιμοποιείται και σαν υποκοριστικό διαφόρων ονομάτων όπως τα Δαυϊνα, Ευαγγελία, Ευανθία, Σαββίνα,
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.
Όνομα: Βίνος
Ετυμολογία: Από την Ιταλική λέξη 'vino'=οίνος, κρασί
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Βόσβα
Ετυμολογία: Μάλλον Ινδικό όνομα υπό περαιτέρω διερεύνηση
20 Αυγούστου > Αγίου Γενεθλίου
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα. Μπορείτε όμως να γιορτάζετε τη γέννηση της Θεοτόκου ή το αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Γενεθλία
Ετυμολογία: Αυτή που έχει σχέση με την γέννηση
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίσοιχο ανδρικό
Όνομα: Δόσα
Ετυμολογία: Μάλλον από το Λατινικό 'dos'=δως, δωτίνη και μεταφορικά σημαίνει την φερνή (προίκα), δώρον, χάρις, κόσμος, πχ 'dos oris'=χάρις του λόγου, κλπ
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.
Όνομα: Έβρος
Ετυμολογία: Παρόλο που αναφέρεται από διάφορες πηγές ότι το όνομα μπορεί να σχετίζεται ετυμολογικά με τις λέξεις Αμβρακία, Ευρυτάνες, Ήπειρος, Ίμβρος, Κεβρήνοι, Κεφαλλήνες και,Οδρύσες, εν τούτοις τίποτε δεν μπορεί να λεχθεί ακόμη μετά σχετικής βεβαιότητας. Το Εύρος όμως χρησιμμοποιείται σαν υποκοριτικό πολλών ονοάτων, όπως τα, Εύαγρος, Εύρετος, Ευριπίδης, Εύρος, Ευρύαλος, Ευρυάναξ, Ευρυβιάδης, Ευρύθρας, Ευρύκαπυς, Ευρυλέων, Ευρυμέδων, Ευρύνομος, Ευρυσθένης, Ευρυτίων, Ευρυφών,
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα. Παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Ηλιοδώρα
Ετυμολογία: Παράγεται από το "δώρο" και το "ήλιος" και σημαίνει "δώρο του ήλιου".
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Θεοσέβρη
Ετυμολογία: Από τα αρχαία Ελληνικά 'θεός' και 'σέβω'=σέβομαι και σημαίνει αυτήν που σέβεται τον θεό
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης
Όνομα: Θεόσεβρος
Ετυμολογία: Από τα αρχαία Ελληνικά 'θεός' και 'σέβω'=σέβομαι και σημαίνει αυτόν που σέβεται τον θεό
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα. Παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό.
Όνομα: Θεοχαρία
Ετυμολογία: Από το Θεός και το χάρις και σημαίνει "αυτή που έχει τη χάρη του Θεού".
Για χριστιανική εορτή πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Κερκηίς
Ετυμολογία: Από το αρχαίο Ελληνικό ‘κρέκω΄=προξενώ οξύ ήχο και σημαίνει την ηχηρή και θορυβώδη
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης
Όνομα: Κέρκος
Ετυμολογία: Από το αρχαίο Ελληνικό ‘κρέκω΄=προξενώ οξύ ήχο και σημαίνει τον ηχηρό και θορυβώδη
Δεν υπάρχει αγία με τέτοιο όνομα, παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Μέστα
Ετυμολογία: Από το αρχαίο Ελληνικό 'μεστή'=ώριμη
Δεν υπάρχει αγία με τέτοιο όνομα. Παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό.
Όνομα: Πάλμα
Ετυμολογία: Από τη Λατινική λέξη ‘palma’ που είναι δάνειο από την αρχαία Ελληνική λέξη ‘παλάμη’. Στη Λατινική γλώσσα σημαίνει τόσο την παλάμη όσο και το δένδρο φοινικιά. Και επειδή οι νικητές στην αρχαιότητα στεφόντουσαν με κλάδους φοινικιάς η λέξη σημαίνει και τη νικήτρια. Π.χ. ‘tertia palma’=τριαστής=αυτός που νίκησε τρεις φορές.
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης
Όνομα: Πάλμας
Ετυμολογία: Από τη Λατινική λέξη ‘palma’ που είναι δάνειο από την αρχαία Ελληνική λέξη ‘παλάμη’. Στη Λατινική γλώσσα σημαίνει τόσο την παλάμη όσο και το δένδρο φοινικιά. Και επειδή οι νικητές στην αρχαιότητα στεφόντουσαν με κλάδους φοινικιάς η λέξη σημαίνει και τον νικητή. Π.χ. ‘tertia palma’=τριαστής=αυτός που νίκησε τρεις φορές.
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα, παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Πανθήρα
Ετυμολογία: Από τις λέξεις παν και θήρα. Αυτή που κυνηγά τα πάντα.
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Πανσθένη
Ετυμολογία: Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'παν'=πολύ και 'σθένος'=δύναμη και σημαίνει την πανίσχυρη
20 Αυγούστου > Σαμουήλ ο Προφήτης
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα. Πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό.
Όνομα: Σαμάνθα
Ετυμολογία: Το αντίστοιχο θηλυκό όνομα του εξελληνισμένου τύπου του εβραϊκού ονόματος 'Σαμουελ' που σημαίνει αυτόν που εισακούστηκε από το Θεό.
Προφητης Σαμουηλ
Ο Προφήτης Σαμουήλ γεννήθηκε στην Αρμαθαίμ Σιφά στο όρος Εφραίμ, από τη φυλή του Λευΐ, Ο Σαμουήλ όταν μεγάλωσε, υπηρέτησε τον Κύριο και έγινε μέγας προφήτης και κριτής του λαού δικαιότατος. Αυτός έχρισε βασιλείς, το Σαούλ και το Δαυίδ, προφήτευσε 40 χρόνια και πέθανε σε βαθιά γεράματα. Να σημειώσουμε επίσης, ότι ο Προφήτης Σαμουήλ συνέγραψε τα Α' και Β' Bασιλειών (στην εβραϊκή βίβλο τα δύο αυτά βιβλία είναι ενωμένα και φέρουν το όνομα του). Το δε, κέρας του Σαμουήλ το οποίο είχε το λάδι με το οποίο χρίστηκε βασιλέας ο Δαβίδ βρισκόταν στην Kωνσταντινούπολη, στην Mονή την καλουμένη Mυριοκέρατον. Τέλος, να αναφέρουμε ότι ο Σαμουήλ ίδρυσε το μυστηριακό τάγμα των Εσσαίων. (Υπάρχουν ισχυρισμοί ότι και ο Ιησούς Χριστός σε αυτό το τάγμα είχε ενταχθεί και εκπαιδευθεί)
Όνομα: Σαμουήλ
Ετυμολογία: Απο τα Εβραϊκά שמע (σάμα), =ακούω και אל (ελ)= θεός και σημαινει αυτόν που εισακούστηκε από το Θεό.  
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα. Παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Σαμουηλία
Ετυμολογία: Απο τα Εβραϊκά שמע (σάμα), =ακούω και אל (ελ)= θεός και σημαινει αυτήν που εισακούστηκε από το Θεό.  
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Σεβήρα
Ετυμολογία: Από το Λατινικό όνομα 'Severa' που σημαίνει αυστηρή, σκληρή,
Εορτές ©ΤΕΗ
-
Άλλες Εορτές
20 Αυγούστου > Αγία Φωτεινή «έξω της θύρας των Βλαχερνών»
Όνομα: Φωτεινή
Ετυμολογία: Από το επίθετο φωτεινή και σημαίνει "λαμπερή, γεμάτη φως".
Καταγόταν από το Παλέρμο της Σικελίας και από μικρή ηλικία ποτίστηκε με τα νάματα της ευσέβειας.
Έγινε ο 79ος Πάπας το 678 μ.Χ. και έλαβε ενεργό μέρος στην ΣΤ' Οικουμενική Σύνοδο αποστέλλοντας τρεις αντιπροσώπους, τους πρεσβύτερους Θεόδωρο και Σέργιο, και τον διάκονο Ιωάννη. Η Σύνοδος αυτή, συνήλθε το έτος 680 μ.Χ. στη Κωνσταντινούπολη για να καταδικάσει την αίρεση των Μονοφυσιτών. Οι δε αποφάσεις της, στηρίχθηκαν και στη θερμότητα που αντιμετώπισε το θέμα, ο πάπας Αγάθων, ο οποίος αναθεμάτισε όλους όσους στο παρελθόν έδειξαν μονοφυσιτικό φρόνημα, μεταξύ αυτών και τον προκάτοχό του πάπα Ονούφριο τον Α' (625 - 638 μ.Χ.). Έτσι στον Αγάθωνα χρεωστάμε ένα από τα αποτελεσματικότερα βέλη κατά της αξίωσης περί αλάθητου των Πάπων, εφόσον ο μονοφυτισμός προέβλεπε την χριστοκεντρικότητα, εν συνεχεία, το αλάθητο του Πάπα. Εκοιμήθη το 682 μ.Χ.
Όνομα: Αγάθων
Ετυμολογία: Από το ρήμα αγαθώ = ευεργετώ = ευεργέτης
20 Αυγούστου > Άγιος Αχιλλέας ο Μάρτυρας
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.
Όνομα: Αχιλλεύς
Ετυμολογία: Από το ουσιαστικό αχός (λύπη, στενοχώρια) και σημαίνει "αυτός που προκαλεί λύπη".
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.
Όνομα: Επαφρόδιτος
Ετυμολογία: Από το 'επί' και το όνομα 'Αφροδίτη' και εννοεί αυτόν στον οποίο έδωσε χαρίσματα η θεά Αφροδίτη. Τον όμορφο, αρρενωπό και γοητευτικό.
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.
Όνομα: Ζωίλος
Ετυμολογία: Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'ζωή' και 'ίλαος' = ευμενής και εννοεί τον εύθυμο, πράο και καλοσυνάτο.
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.

Εκ τούτων οι Ανειτυλλιανός, Αντιλίνος, Βόσβας, Ευδαίμονας, Ευστάθιος, Μολίας, Ρίων, Σαβίνος, Σεβήρος, Σιλουανός, Στρατίων και Ωρίωνας, ήταν Βυζαντινοί

και οι υπόλοιποι Αγαθός, Αθηνόδωρος, Ανθάνας, Αχιλλέας, Βίκτωρ, Βίνος, Γάιος, Γενέθλιος, Δίφιλος, Δομέτιος, Επαφρόδιτος, Εύρος, Ζωΐλος, Ζωτικός, Θεοσεβής, Θεόσεβρος, Κέρκος, Κρονίονας, Μάξιμος, Μέμνονας, Μεστός, Νεόφυτος, Νίκωνας, Παλμάτος, Πανθήριος, Πανσθένης, Παντολέων, Παρθένος, Ρίνος, Σατορνίνος, Τιμόθεος, Τύραννος, Χρύσανθος, και Ώρος, από τη Φιλιππούπολη.
Όνομα: Ζωτικός
Ετυμολογία: Από το ζω και την κατάληξη –τικός, αυτός που είναι απαραίτητος για τη ζωή.
Ο Άγιος Ιερόθεος υπήρξε ο πρώτος Ορθόδοξος επίσκοπος της Ουγγαρίας ο οποίος στάλθηκε από την Κωνσταντινούπολη στις αρχές του 11ου μ.Χ. αιώνα. Η διακήρυξης της αγιότητάς του έγινε το καλοκαίρι του 2000 μ.Χ. από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Όνομα: Ιερόθεος
Ετυμολογία: Από το επίθετο ιερός και το Θεός και σημαίνει "ο αγιασμένος από το Θεό".
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης
Όνομα: Κρόνος
Ετυμολογία: Από το όνομα 'Κρόνος΄ που μάλλον προέρχεται από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'κραίνω'=άρχω και σημαίνει τον άρχοντα και βασιλιά. Όσον αφορά το Κρονίδης σημαίνει αυτόν που ανήκει στον Κρόνο. Η κατάληξη -ίδης είναι η αρχαιότερη στον Ελληνικό κόσμο για επίθετα, π.χ. Δίας Κρονίδης και την διατήρησαν σε μεγάλο βαθμό οι αξιοθαύμαστοι Πόντιοι.
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.

Εκ τούτων οι Ανειτυλλιανός, Αντιλίνος, Βόσβας, Ευδαίμονας, Ευστάθιος, Μολίας, Ρίων, Σαβίνος, Σεβήρος, Σιλουανός, Στρατίων και Ωρίωνας, ήταν Βυζαντινοί

και οι υπόλοιποι Αγαθός, Αθηνόδωρος, Ανθάνας, Αχιλλέας, Βίκτωρ, Βίνος, Γάιος, Γενέθλιος, Δίφιλος, Δομέτιος, Επαφρόδιτος, Εύρος, Ζωΐλος, Ζωτικός, Θεοσεβής, Θεόσεβρος, Κέρκος, Κρονίονας, Μάξιμος, Μέμνονας, Μεστός, Νεόφυτος, Νίκωνας, Παλμάτος, Πανθήριος, Πανσθένης, Παντολέων, Παρθένος, Ρίνος, Σατορνίνος, Τιμόθεος, Τύραννος, Χρύσανθος, και Ώρος, από τη Φιλιππούπολη.
Όνομα: Μέμνων
Ετυμολογία: Από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'μέμνημαι'=θυμάμαι και σημαίνει αυτόν που έχει δυνατή μνήμη. Αυτό το όνομα δινόταν επίσης εις ανάμνηση κάποιου σημαντικού γεγονότος.
Μετά από βασανιστήρια τον έκαψαν ζωντανό μέσα σε αναμμένο καμίνι.
Όνομα: Μέμνων
Ετυμολογία: Από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'μέμνημαι'=θυμάμαι και σημαίνει αυτόν που έχει δυνατή μνήμη. Αυτό το όνομα δινόταν επίσης εις ανάμνηση κάποιου σημαντικού γεγονότος.
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.

Εκ τούτων οι Ανειτυλλιανός, Αντιλίνος, Βόσβας, Ευδαίμονας, Ευστάθιος, Μολίας, Ρίων, Σαβίνος, Σεβήρος, Σιλουανός, Στρατίων και Ωρίωνας, ήταν Βυζαντινοί

και οι υπόλοιποι Αγαθός, Αθηνόδωρος, Ανθάνας, Αχιλλέας, Βίκτωρ, Βίνος, Γάιος, Γενέθλιος, Δίφιλος, Δομέτιος, Επαφρόδιτος, Εύρος, Ζωΐλος, Ζωτικός, Θεοσεβής, Θεόσεβρος, Κέρκος, Κρονίονας, Μάξιμος, Μέμνονας, Μεστός, Νεόφυτος, Νίκωνας, Παλμάτος, Πανθήριος, Πανσθένης, Παντολέων, Παρθένος, Ρίνος, Σατορνίνος, Τιμόθεος, Τύραννος, Χρύσανθος, και Ώρος, από τη Φιλιππούπολη.
Όνομα: Νίκων
Ετυμολογία: Από το αρχαίο Ελληνικό, ουσιαστικό και επίθετο, 'νίκη' και σημαίνει την υπερίσχυση, επικράτηση, τον νικητή.
Οι Άγιοι Ρηγίνος και Ορέστης είναι άγνωστοι στους Συναξαριστές. Η μνήμη τους γινόταν στην Κύπρο, οπού υπέστησαν μαρτυρικό θάνατο από τους ειδωλολάτρες.

Κατάγονταν από τη Χαλκηδόνα (μάλλον Καρχηδόνα), όπου συνελήφθησαν από τον ηγεμόνα και διότι ήταν χριστιανοί φυλακίστηκαν. Όταν ελευθερώθηκαν κατέφυγαν στην Κύπρο, όπου, κοντά στη Λεμεσό, μαρτύρησαν για τη χριστιανική τους πίστη.
Όνομα: Ορέστης
Ετυμολογία: Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'όρος'=βουνό και 'εστία'=σπίτι, οικία και σημαίνει των άνθρωπο που έχει το σπίτι του στα βουνά, τον βουνήσιο, ορεσίβιο.
Άγιος Ρηγίνος
Οι Άγιοι Ρηγίνος και Ορέστης είναι άγνωστοι στους Συναξαριστές. Η μνήμη τους γινόταν στην Κύπρο, οπού υπέστησαν μαρτυρικό θάνατο από τους ειδωλολάτρες. Κατάγονταν από τη Χαλκηδόνα (μάλλον Καρχηδόνα), όπου συνελήφθησαν από τον ηγεμόνα και διότι ήταν χριστιανοί φυλακίστηκαν. Όταν ελευθερώθηκαν κατέφυγαν στην Κύπρο, όπου, κοντά στη Λεμεσό, μαρτύρησαν για τη χριστιανική τους πίστη.
Όνομα: Ρήγας
Ετυμολογία: Από το Λατινικό 'Rex'=βασιλιάς, ρήγας. Με την κατάληξη '-ίνος'=μικρός βασιλιάς

Άγιοι Ορέστης και Ρηγίνος
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης
Όνομα: Σαβίνος
Ετυμολογία: Αυτός που προέρχεται από τη χώρα των Σαβίνων (Σαβίνη), γειτονική των Ρωμαίων. Αυτοί θεωρούσαν ότι ήταν απόγονοι των Λακεδαιμονίων και γι' αυτό, όπως τους Σπαρτιάτες, δεν έκτιζαν τείχη για να προστατευθούν. Η κατάληξη -ιανός δηλώνει αυτόν που ανήκει στον Σαβίνο.
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης.

Εκ τούτων οι Ανειτυλλιανός, Αντιλίνος, Βόσβας, Ευδαίμονας, Ευστάθιος, Μολίας, Ρίων, Σαβίνος, Σεβήρος, Σιλουανός, Στρατίων και Ωρίωνας, ήταν Βυζαντινοί

και οι υπόλοιποι Αγαθός, Αθηνόδωρος, Ανθάνας, Αχιλλέας, Βίκτωρ, Βίνος, Γάιος, Γενέθλιος, Δίφιλος, Δομέτιος, Επαφρόδιτος, Εύρος, Ζωΐλος, Ζωτικός, Θεοσεβής, Θεόσεβρος, Κέρκος, Κρονίονας, Μάξιμος, Μέμνονας, Μεστός, Νεόφυτος, Νίκωνας, Παλμάτος, Πανθήριος, Πανσθένης, Παντολέων, Παρθένος, Ρίνος, Σατορνίνος, Τιμόθεος, Τύραννος, Χρύσανθος, και Ώρος, από τη Φιλιππούπολη.
Όνομα: Στράτων
Ετυμολογία: Από την λέξη στρατός και σημαίνει τον άνθρωπο του στρατεύματος και τον ικανό στρατιώτη.
Όνομα: Τιμόθεος
Ετυμολογία: Από το 'τιμώ' και το 'Θεός' και σημαίνει 'αυτός που τιμά το Θεό' και 'αυτόν που ο Θεός τιμά'.
Παροιμιογράφος Μυθιστοριογράφος, Στωικός φιλόσοφος
Όνομα: Λουκάς
Ετυμολογία: Λουκάς από το αρχαίο ελληνικό Λύκιος που σημαίνει φωτεινός. Από το 'λύκη'= φως, εξού και λυκαυγές, το φως της αυγής. Η κατάληξη '-ιανός' υποδεικνύει ότι ανήκει στον Λουκά.
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Μολιόνη
Ετυμολογία: Από τα αρχαία Ελληνικά μετοχή του 'βλώσκω' 'μολών' ο ερχόμενος ορμητικά
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Ρίνα
Ετυμολογία:
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Στρατία
Ετυμολογία: Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'στρατός' και σημαίνει αυτήν που ανήκει, υπηρετεί στον στρατό.



©2024 names-n-gifts.com - Επικοινωνία