Εορτές 18 Σεπτεμβρίου: Αγία Αριάδνη η δούλα Άγιος Ελισαβάν Άγιος Κάστωρ Αριάδνης Ευμενία Όσιος Βιδζίν Όσιος Ευμένιος ο θαυματουργός, επίσκοπος Γορτύνης Όσιος Ρωμύλος της Ραβάνιτσας Ρωμύλα
©ΤΕΗ - Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία: -
Άλλες Σημερινές Εορτές: Αγία Ειρήνη Αγία Σοφία η Αιγυπτία Άγιος Ιλαρίων της Όπτινα
Εορτές 10 Σεπτεμβρίου 2019 <> 
Κύριες Εορτές
Οι Αγίες Μηνοδώρα, Μητροδώρα και Νυμφοδώρα ήταν αδελφές και κατάγονταν από τη Βιθυνία. Η λάμψη της παρθενίας και η ωραιότητα των ψυχών και των σωμάτων της έκαναν της τρεις αδελφές να είναι καύχημα των χριστιανών ενώ οι φροντίδες και οι συνήθειες του κόσμου δεν της απασχολούσαν. Δηλαδή φρόντιζαν να στολίζουν τον εαυτό τους με συστολή και σωφροσύνη και όχι με φιλάρεσκα πλεξίματα των μαλλιών τους ή με χρυσά ή μαργαριτένια κοσμήματα ή με ρούχα πολυτελή. Για την αγάπη, λοιπόν του Χριστού, άφησαν την πατρίδα της και πήγαν να κατοικήσουν σε ένα λόφο, κοντά στα Πύθια θερμά λουτρά. Εκεί ασκήτευαν και καλλιεργούσαν ακόμα περισσότερο τη σωφροσύνη της. Γι' αυτό αξιώθηκαν από το Θεό να θεραπεύουν ασθένειες, και έτρεχε κοντά της πλήθος κόσμου. Όταν το έμαθε αυτό ο έπαρχος Φρόντων, έστειλε και συνέλαβε της τρεις αδελφές. Βλέποντας, της τη φρόνηση και τη σύνεση, αλλά και την αφοβία με την οποία τον αντιμετώπισαν, διέταξε και της βασάνισαν με τα πιο φρικτά βασανιστήρια. Της υπέμειναν με ανδρεία τα μαρτύρια και έτσι ένδοξα παρέδωσαν της ψυχές της στο νυμφίο της Χριστό (290 μ.Χ.). Ο έπαρχος θέλησε να κάψει τα σώματα της, αλλά οι φλόγες έκαψαν τον ίδιο και έπειτα καταρρακτώδης βροχή έσβησε τη φωτιά. Τα σώματα των τριών παρθένων τάφηκαν με σεβασμό από της χριστιανούς.
Όνομα: Μηνοδώρα
Ετυμολογία: Σύνθετο όνομα από το Μηνάς και το Δώρα αλλά και Αρχαίο Ελληνικό όνομα.
Οι Αγίες Μηνοδώρα, Μητροδώρα και Νυμφοδώρα ήταν αδελφές και κατάγονταν από τη Βιθυνία. Η λάμψη της παρθενίας και η ωραιότητα των ψυχών και των σωμάτων της έκαναν της τρεις αδελφές να είναι καύχημα των χριστιανών ενώ οι φροντίδες και οι συνήθειες του κόσμου δεν της απασχολούσαν. Δηλαδή φρόντιζαν να στολίζουν τον εαυτό τους με συστολή και σωφροσύνη και όχι με φιλάρεσκα πλεξίματα των μαλλιών τους ή με χρυσά ή μαργαριτένια κοσμήματα ή με ρούχα πολυτελή. Για την αγάπη, λοιπόν του Χριστού, άφησαν την πατρίδα της και πήγαν να κατοικήσουν σε ένα λόφο, κοντά στα Πύθια θερμά λουτρά. Εκεί ασκήτευαν και καλλιεργούσαν ακόμα περισσότερο τη σωφροσύνη της. Γι' αυτό αξιώθηκαν από το Θεό να θεραπεύουν ασθένειες, και έτρεχε κοντά της πλήθος κόσμου. Όταν το έμαθε αυτό ο έπαρχος Φρόντων, έστειλε και συνέλαβε της τρεις αδελφές. Βλέποντας, της τη φρόνηση και τη σύνεση, αλλά και την αφοβία με την οποία τον αντιμετώπισαν, διέταξε και της βασάνισαν με τα πιο φρικτά βασανιστήρια. Της υπέμειναν με ανδρεία τα μαρτύρια και έτσι ένδοξα παρέδωσαν της ψυχές της στο νυμφίο της Χριστό (290 μ.Χ.). Ο έπαρχος θέλησε να κάψει τα σώματα της, αλλά οι φλόγες έκαψαν τον ίδιο και έπειτα καταρρακτώδης βροχή έσβησε τη φωτιά. Τα σώματα των τριών παρθένων τάφηκαν με σεβασμό από της χριστιανούς.


Όνομα: Μητροδώρα
Ετυμολογία: Από το μήτηρ (μητέρα) και το δώρον και σημαίνει "το θείο δώρο".
Αγια Νυμφοδώρα
Οι Αγίες Μηνοδώρα, Μητροδώρα και Νυμφοδώρα ήταν αδελφές και κατάγονταν από τη Βιθυνία. Η λάμψη της παρθενίας και η ωραιότητα των ψυχών και των σωμάτων της έκαναν της τρεις αδελφές να είναι καύχημα των χριστιανών ενώ οι φροντίδες και οι συνήθειες του κόσμου δεν της απασχολούσαν. Η μόνη της φροντίδα ήταν «μετὰ αἰδοῦς καὶ σωφροσύνης κοσμεὶν ἑαυτάς, ἢ ἐν πλέγμασιν ἢ χρυσῶ ἢ μαργαρίταις ἢ ἰματισμῶ πολυτελεῖ» (Α' προς Τιμόθεον, β' 9). Δηλαδή φρόντιζαν να στολίζουν τον εαυτό τους με συστολή και σωφροσύνη και όχι με φιλάρεσκα πλεξίματα των μαλλιών τους ή με χρυσά ή μαργαριτένια κοσμήματα ή με ρούχα πολυτελή. Για την αγάπη, λοιπόν του Χριστού, άφησαν την πατρίδα της και πήγαν να κατοικήσουν σε ένα λόφο, κοντά στα Πύθια θερμά λουτρά. Εκεί ασκήτευαν και καλλιεργούσαν ακόμα περισσότερο τη σωφροσύνη της. Γι' αυτό αξιώθηκαν από το Θεό να θεραπεύουν ασθένειες, και έτρεχε κοντά της πλήθος κόσμου. Όταν το έμαθε αυτό ο έπαρχος Φρόντων, έστειλε και συνέλαβε της τρεις αδελφές. Βλέποντας, της τη φρόνηση και τη σύνεση, αλλά και την αφοβία με την οποία τον αντιμετώπισαν, διέταξε και της βασάνισαν με τα πιο φρικτά βασανιστήρια. Της υπέμειναν με ανδρεία τα μαρτύρια και έτσι ένδοξα παρέδωσαν της ψυχές της στο νυμφίο της Χριστό (290 μ.Χ.). Ο έπαρχος θέλησε να κάψει τα σώματα της, αλλά οι φλόγες έκαψαν τον ίδιο και έπειτα καταρρακτώδης βροχή έσβησε τη φωτιά. Τα σώματα των τριών παρθένων τάφηκαν με σεβασμό από της χριστιανούς. Τὸν τρισάριθμον σύλλογον καὶ θεόπλοκον τῶν αὐτάδελφων παρθένων στέψωμεν θείαις ᾠδαῖς· ἀνδρικῶς γὰρ τὸν ἐχθρὸν κατετροπώσαντο· ὅθεν προϊστάντι ἡμῶν τῶν βοώντων ἐκτενῶς· χαῖρε, σεμνὴ Μηνοδώρα, σὺν Μητροδώρα τῇ θείᾳ καὶ Νυμφοδώρα τῇ θεόφρ
Όνομα: Νυμφοδώρα
Ετυμολογία: Από τις λέξεις νύμφη ή νύμφες και δώρο ή δώρα. Το δώρο ή τα δώρα των νυμφών (νεράιδων).
10 Σεπτεμβρίου > Κοίμηση αγίας
Γεννήθηκε το 399 μ.Χ. και ήταν θυγατέρα των βασιλέων Αρκαδίου και Ευδοκίας και αδελφή του αυτοκράτορα Θεοδοσίου Β' του Μικρού. Κάποιοι την χαρακτήρισαν σαν μέγαιρα, είναι δε γνωστή σαν η έγγαμη «παρθένα» αυτοκράτειρα. Όποιος έχει όρεξη να διαβάσει τα βιογραφικά της θα την λυπηθεί σαν θύμα καλόγερων που την ανάγκασαν σαν παιδίσκη να πάρει όρκο παρθενίας, τον οποίο, παρασκηνιακά ποτέ δεν τήρησε, αλλά την κατάτρεχε για όλη της της την ζωή.

Το 414 μ.Χ. αναγορεύθηκε Αυγούστα και ανέλαβε την εξουσία του κράτους. Όταν, κατά το έτος 429 μ.Χ., ο Πατριάρχης Νεστόριος (428 - 431 μ.Χ.) παρουσίασε τη γνωστή αίρεσή του, επικεφαλής των αντιπάλων του τάχθηκε ο Άγιος Κύριλλος, Αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας. Και ο μεν Θεοδόσιος, έχοντας ήδη αναλάβει την βασιλική αρχή, υποστήριζε τον αιρεσιάρχη Νεστόριο, ωθούμενος από τον Χρυσάφιο, η δε Πουλχερία ήταν με το μέρος του Αγίου Κυρίλλου και κατόρθωσε να πείσει τον αδελφό της να συγκαλέσει την Γ' Οικουμενική Σύνοδο, που συνήλθε στη Χαλκηδόνα, το έτος 431 μ.Χ. και καταδίκασε τους αιρετικούς.

Στα 51 της παντρεύτηκε τον σύζυγό της, Μαρκιανό, που είχε υποσχεθεί ότι θα σεβότανε τον όρκο παρθενίας της. Κάλυψε τους δολοφόνους της Υπατίας. Με δικές της ενέργειες συγκλήθηκε η Δ’ Οικουμενική Σύνοδος στην οποία εμφανίστηκε ή ίδια μπροστά στους συνοδικούς επισκόπους και επέβαλε τις απόψεις της, που κατέληξαν ότι η Μαρία της Ναζαρέτ είχε γεννήσει τον ίδιο τον Θεό. Οπότε ονομάστηκε Θεοτόκος.

Η Πουλχερία ήταν θρησκόληπτη και παρόλες τις κακίες που της καταλογίζονται η Εκκλησία την αναγόρευσε Αγία.

Κοιμήθηκε με ειρήνη στις 10 Σεπτεμβρίου 453 μ.Χ. και ο Άγιος Μαρκιανός το 457 μ.Χ.
Όνομα: Πουλχερία
Ετυμολογία: Από το λατινικό επίθετο pulchra και σημαίνει την ευρεπή.
Δολοφονία του αγίου
Για τον Άγιο αυτό λέγεται, ότι πήρε από έναν ερημίτη το Τίμιο Αίμα που έτρεξε από την πλευρά του Κυρίου και γιάτρευε πολλές αρρώστιες!!!! Κάποιοι τον θανάτωσαν με ξύλα και έκλεψαν το δοχείο. αλλά δεν πέττυχαν τον στόχο τους αφού το αίμα ήταν αλλού κρυμμένο. Σχετικά με αυτό μαρτυρεί ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης!!!!
Όνομα: Βαρυψαβάς
Ετυμολογία: Υπό διερεύνηση
10 Σεπτεμβρίου > Άγιοι Απελλής, Λουκάς και Κλήμης οι Απόστολοι
Ένας από τους 70 Αποστόλους επίσκοπος Σάρδεων ή Σαρδικής. Αναφέρεται στην προς Φιλιππησίους επιστολή σαν συναθλητής του Αποστόλου Παύλου. Έγινε επίσκοπος Σάρδεων και πέθανε μετά από πολλά παθήματα για τη στήριξη του ποιμνίου του και τη διάδοση της αλήθειας του Ευαγγελίου.
Όνομα: Κλημέντιος
Ετυμολογία: Από το Λατινικό 'Clemens' που σημαίνει πράος, γαλήνιος, απαλός, ήπιος,
Δενυπάρχει αγία με αυτό το όνομα, παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Εράστη
Ετυμολογία: Από το "Εραστής" διαβάστε όμως και πιο κάτω. Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό αλλά και ερωτικό ον. Και είναι ερωτικό, διότι αυτή η ερωτικότητα του έχει πληρωτική δύναμη και κίνηση. Κι ο Θεός όμως είναι ερών και εραστός. Δεν έχει ερωτική ζωή, όπως τα κτιστά όντα, αλλά μόνο αγαπητική. Ο έρωτας είναι στοιχείο της δημιουργίας του κόσμου. Ο Θεός δημιούργησε από έρωτα τον κόσμο, τον άνθρωπο, την κτίση.Τι είναι όμως ο έρωτας; Πολύ σοφά ο άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης, θα μας πει πως «τον έρωτα είτε θείον, είτε αγγελικόν, είτε νοερόν, είτε ψυχικόν, είτε φυσικόν είποιμεν, ενωτικήν τινα και συγκρατικήν εννοήσωμεν δύναμιν». Ο άγιος Πατέρας δεν ξεχωρίζει τον έρωτα ανάλογα με το πρόσωπο κατεύθυνσης (Θεός ή άνθρωπος), αλλά τον χαρακτηρίζει ως μία ενωτική δύναμη που συνέχει τις σχέσεις. Κι εκείνος που είναι ερωτευμένος «το του φιλουμένου πρόσωπον φαντάζεται, και τούτο ένδον ενηδόνως περιπτύσσεται ο τοιούτος» κατά το Συμεών το Νέο Θεολόγο.
Ένας εκ των 70 Αποστόλων, Επίσκοπος Πανεάδος και οικονόμος της εκκλησίας Ιεροσολύμων
Όνομα: Έραστος
Ετυμολογία: Από το "Εραστής" διαβάστε όμως και πιο κάτω. Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό αλλά και ερωτικό ον. Και είναι ερωτικό, διότι αυτή η ερωτικότητα του έχει πληρωτική δύναμη και κίνηση. Κι ο Θεός όμως είναι ερών και εραστός. Δεν έχει ερωτική ζωή, όπως τα κτιστά όντα, αλλά μόνο αγαπητική. Ο έρωτας είναι στοιχείο της δημιουργίας του κόσμου. Ο Θεός δημιούργησε από έρωτα τον κόσμο, τον άνθρωπο, την κτίση.Τι είναι όμως ο έρωτας; Πολύ σοφά ο άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης, θα μας πει πως «τον έρωτα είτε θείον, είτε αγγελικόν, είτε νοερόν, είτε ψυχικόν, είτε φυσικόν είποιμεν, ενωτικήν τινα και συγκρατικήν εννοήσωμεν δύναμιν». Ο άγιος Πατέρας δεν ξεχωρίζει τον έρωτα ανάλογα με το πρόσωπο κατεύθυνσης (Θεός ή άνθρωπος), αλλά τον χαρακτηρίζει ως μία ενωτική δύναμη που συνέχει τις σχέσεις. Κι εκείνος που είναι ερωτευμένος «το του φιλουμένου πρόσωπον φαντάζεται, και τούτο ένδον ενηδόνως περιπτύσσεται ο τοιούτος» κατά το Συμεών το Νέο Θεολόγο.
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα. Παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίσςτοιχο ανδρικό.
Όνομα: Ευγραφία
Ετυμολογία: Από τις λέξεις 'ευ' και 'γράφω' και σημαίνει αυτήν που γράφει ωραία.
Ο Εύγραφος υπήρξε γραμματικός του αγίου Μηνά, ο οποίος μπροστά στο μαρτύριο του Μηνά πείστηκε μαζί με τον Ερμογένη και έγινε Χριστιανός.

Κοιμήθηκε στο διωγμό του Μαξιμίνου το 311-313 μ.Χ.
Όνομα: Εύγραφος
Ετυμολογία: Από τις λέξεις 'ευ' και 'γράφω' και σημαίνει αυτόν που γράφει ωραία.
Μάρτυρας της Ορθόδοξης Εκκλησίας που έζησε τον 4ο αιώνα μ.Χ. Καταγόταν από το Κάστρο της Βιζάλης. Αποκεφαλίστηκε, επειδή αρνήθηκε να αλλάξει την πίστη της.
Όνομα: Ία
Ετυμολογία: Από ρα αρχαία ΄ία'=μενεξέδες
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα, παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Κλημεντία
Ετυμολογία: Από το Λατινικό 'clementia' που σημαίνει πραότητα, ηπιότητα, απαλότητα, επιείκια,
Δεν υπάρχει άγιος με τέτοιο όνομα, για χριστιανική εορτή παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
Όνομα: Μηνόδωρος
Ετυμολογία: Σύνθετο όνομα από το Μηνάς και το Δώρος αλλά και Αρχαίο Ελληνικό όνομα.
Δεν υπάρχει άγιος με τέτοιο όνομα παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
Όνομα: Μητρόδωρος
Ετυμολογία: Από το μήτηρ (μητέρα) και το δώρον και σημαίνει "το θείο δώρο".
Δεν υπάρχει άγιος με τέτοιο όνομα, παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
Όνομα: Νυμφόδωρος
Ετυμολογία: Από τις λέξεις νύμφη ή νύμφες και δώρο ή δώρα. Το δώρο ή τα δώρα των νυμφών (νεράιδων).
Δεν υπάρχει άγιος με αυτό το όνομα. Παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυνακείο
Όνομα: Πουλχέριος
Ετυμολογία: Από το λατινικό επίθετο 'pulcher' και σημαίνει τον ευρεπή.
Εορτές ©ΤΕΗ
-
Άλλες Εορτές
10 Σεπτεμβρίου > Κινητή εορτή. Κατόπιν απόφασης της Ιεράς Συνόδου της Ελλάδας η ημέρα αυτή είναι ημέρα μνήμης των υπό των Τούρκων σφαγιασθέντων Ελλήνων κληρικών και λαϊκών το 1922
Άγιος Χρυσόστομος Σμύρνης και οι συν αυτώ Άγιοι Αρχιερείς Γρηγόριος Κυδωνιών, Αμβρόσιος Μοσχονησίων, Προκόπιος Ικονίου, Ευθύμιος Ζήλων καθώς και οι κληρικοί και λαϊκοί που σφαγιάσθηκαν κατά την Μικρασιατική Καταστροφή
Όνομα: Αμβρόσιος
Ετυμολογία: Από την αρχαία Ελληνική λέξη ‘άμβρότιος’ που μας δίνει το ‘άμβροτος’ από το στερητικό ‘α’ και ‘βροτός’=θνητός και ‘μορτός’=νεκρός, και σημαίνει τον άφθαρτο και αθάνατο. Στα πιο πάνω βασίζονται πολλές λέξεις της Λατινικής γλώσσας όπως ‘mortem’=θάνατος και η αγγλική ‘immortal’=αθάνατος. Να υπενθυμίσουμε ότι ‘αμβροσία' ήταν η τροφή των θεών του Ολύμπου που τους χάριζε την αθανασία.
10 Σεπτεμβρίου > Άγιοι Απελλής, Λουκάς και Κλήμης οι Απόστολοι
Όνομα: Απελλής
Ετυμολογία: Από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'απελλάζω'=εκκλησιάζομαι και εννοεί τον εκκλησιαστή που μετέχει στην λαϊκή βουλή
10 Σεπτεμβρίου > Όσιος Ησαΐας κτίτωρ της Ιεράς Βασιλικής και Σταυροπηγιακής Μονής Κύκκου
Κύπριος Άγιος μοναχός. Ιδρυτής της Μονής του Κύκκου, που έζησε περί τα τέλη του 11ου αιώνα. Σύμφωνα με την παράδοση κατάφερε να θεραπεύσει την κόρη του αυτοκράτορα του Βυζαντίου, Αλεξίου Α' Κομνηνού ο οποίος για να τον ευχαριστήσει του χάρισε εικόνα της Παναγίας, που θεωρείται ως μια από τις τρεις που ζωγράφισε ο Απόστολος Λουκάς. Ταυτοχρόνως του πρόσφερε τα απαιτούμενα οικονομικά μέσα για την ανέγερση της μονής. Η εικόνα φυλάγεται μέχρι σήμερα στη μονή.
Όνομα: Ησαΐας
Ετυμολογία: Εξελληνισμένο εβραϊκό όνομα που αποτελείται από δυο μέρη ‘Γιαχβέ’=Θεός και ‘γιασιά’=σώζω και σημαίνει "ο Θεός σώζει".
10 Σεπτεμβρίου > Άγιοι Απελλής, Λουκάς και Κλήμης οι Απόστολοι
Ένας από τους 70 Αποστόλους επίσκοπος Λαοδικείας,
Όνομα: Λουκάς
Ετυμολογία: Λουκάς από το αρχαίο ελληνικό Λύκιος που σημαίνει φωτεινός. Από το λύκη, το φως, εξού και λυκαυγές, το φως της αυγής. Η κατάληξη '-ιανός' υποδεικνύει ότι ανήκει στον Λουκά.
10 Σεπτεμβρίου > Άγιος Χρυσόστομος Σμύρνης και οι συν αυτώ Άγιοι Αρχιερείς Γρηγόριος Κυδωνιών, Αμβρόσιος Μοσχονησίων, Προκόπιος Ικονίου, Ευθύμιος Ζήλων καθώς και οι κληρικοί και λαϊκοί που σφαγιάσθηκαν κατά την Μικρασιατική Καταστροφή
Αγιος Χρυσοστομος Μητροπολιτης Σμυρνης
Ο Χρυσόστομος σπούδασε στη θεολογική Σχολή Χάλκης (1884 - 1891 μ.Χ.) και υπηρέτησε ως αρχιδιάκονος του μητροπολίτη Μυτιλήνης Κωνσταντίνου Βαλιάδη, ο όποιος αναδείχθηκε Οικουμενικός Πατριάρχης ως Κωνσταντίνος Ε' (1897 μ.Χ.). Χρημάτισε πρωτοσύγκελος της Μεγάλης Εκκλησίας και το 1902 μ.Χ. χειροτονήθηκε από τον Πατριάρχη Ιωακείμ Γ' μητροπολίτης Δράμας (1902 - 1910 μ.Χ.). Στην Μητρόπολη Σμύρνης συνέχισε τους εθνικούς του αγώνες, οργάνωσε δε πάνδημο συλλαλητήριο για να καταγγείλει τις βιαιότητες των Βουλγάρων στην Μακεδονία εναντίον των Ελλήνων, την υποστήριξη των τουρκικών αρχών προς την βουλγαρική προπαγάνδα και τις γενικότερες καταπιέσεις της Υψηλής Πύλης εναντίον του Ελληνισμού του Οθωμανικού κράτους. τις 27 Αυγούστου 1922 μ.Χ. συνελήφθη από τον Τούρκο φρούραρχο της πόλης Νουρεντίν πασά, μετά το τέλος της θείας Λειτουργίας στο ναό της Αγίας Φωτεινής, και παραδόθηκε στον εξαγριωμένο τουρκικό όχλο. Έπειτα από φρικτά βασανιστήρια βρήκε μαρτυρικό θάνατο.
Όνομα: Χρυσόστομος
Ετυμολογία: Από το επίθετο χρυσός και το ουσιαστικό στόμα και σημαίνει "αυτός που λέει χρυσά, όμορφα λόγια".
Η μνήμη του μικρού αυτού κοριτσιού, αναφέρεται στο Ιεροσολυμιτικό Κανονάριο σελ. 107 και είναι άγνωστη στους Συναξαριστές.
Όνομα: Ευδοκία
Ετυμολογία: ευ +δοκώ =έχω άποψη, καλή διάθεση, αυτή που φαίνεται καλά
Οσιομάρτυρας από την Ηλιούπολη Συρίας, 2ου αιώνα.
Όνομα: Ευδοκία
Ετυμολογία: ευ +δοκώ =έχω άποψη, καλή διάθεση, αυτή που φαίνεται καλά
(Titus Flavius Clemens) ήταν φιλόσοφος στα τέλη του 2ου και αρχές 3ου αιώνα. Γεννήθηκε γύρω στο 150 και πέθανε μεταξύ του 211 και 216 μ.Χ. Δίδαξε ως δάσκαλος στην Αλεξάνδρεια, αφού πρώτα μεταστράφηκε στον Χριστιανισμό. Ο Κλήμης θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους εκκλησιαστικούς Πατέρες. Υπήρξε δάσκαλος του Ωριγένη, ο οποίος και τον διαδέχθηκε.
Όνομα: Κλημέντιος
Ετυμολογία: Από το Λατινικό 'Clemens' που σημαίνει πράος, γαλήνιος, απαλός, ήπιος,



©2019 names-n-gifts.com - Επικοινωνία