Εορτές 25 Μαρτίου: Ανουτσιάτα Ανουτσιάτης Εθνεγερσία Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Σαβινιανή Σαβινιανός Σενουφία Σενούφιος
©ΤΕΗ - Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία: Αβρότονον Αγαλλίς Εωσφόρος ο δαδούχος φωτοδότης του κόσμου Θεολύτη Ιερόκλεια Καλλίστιον Κρωβύλη Λαμπάς Λεόντιον Λυκαίνιον ή Λυκαινίς Παλαιστώ Πολύκλεια Πυθιονίκη Πυραλλίς Ροδόκλεια Ροδώπις Σατύρα Σεκλίνη Σινώπη Σμίκρη Σταϊκη Στάικος Σταϊκόπουλος Υάκινθις Φιλήκη
Άλλες Σημερινές Εορτές: Αγία Πελαγία Αγία Πελαγία η Μάρτυς Γλυκέρα η Θεσπική Γλυκέρα της Θαλασσίδος Γλυκέρα, η Αθηναία Δέσποινα, Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Δροσίς Έσπερος ο δαδούχος φωτοδότης του κόσμου Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Κύπρις Μαντόνα, Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Μαρία, Ευαγγελισμός της Θεοτόκου Μάριος Όσιος Τίμων ο Ερημίτης Παναγία η Ευαγγελίστρα Παναγιώτα, Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Εορτές 4 Ιανουαρίου 2019 <> 
Κύριες Εορτές
Η Οσία Απολλιναρία έζησε τον 5ο αιώνα μετά Χριστόν. Κόρη του Ανθεμίου, ανώτατου διοικητικού άρχοντα της Ρώμης.

Η Απολλιναρία, φημισμένη για την ωραιότητα και τη φρόνησή της, είχε θερμή πίστη και ολόψυχη αφοσίωση στον Χριστό. Κάποτε της δόθηκε η ευκαιρία και πήγε στους Αγίους Τόπους στην Ιερουσαλήμ, μαζί με πολλά χρήματα, δούλες και δούλους, για να προσκυνήσει. Μετά τις πρώτες άγιες συγκινήσεις της, θεώρησε χρέος της να απελευθερώσει όλους τους δούλους, αφού τους εφοδίασε με τα ανάλογα χρήματα. Αυτή, μαζί με έναν γέροντα υπηρέτη, πήγε στην Αλεξάνδρεια.

Εκεί με πολύ θεοσέβεια και καθαρότητα, ζούσε το μοναχικό βίο. Έγινε φημισμένη στους γυναικείους μοναστηριακούς κύκλους και πολλές γυναίκες πήγαιναν και συμβουλεύονταν από τη φρόνηση και τη μεγάλη της αρετή. Κάποτε μάλιστα, αρρώστησε από ακάθαρτο πνεύμα η αδελφή της.

Τότε η Απολλιναρία πήγε στη Ρώμη και με τις προσευχές της, η θεία χάρη θεράπευσε την αδελφή της. Όλοι τότε προσπάθησαν να την κρατήσουν κοντά τους. Αυτή όμως, αποχαιρέτησε συγκινητικά τους δικούς της και επέστρεψε στο ησυχαστήριό της, όπου ειρηνικά παρέδωσε το πνεύμα της.
Όνομα: Απολλιναρία
Ετυμολογία: Από το ρήμα απόλλυμι = εξολοθρεύω και το όνομα Απόλλων με την προσθήκη της λατινικής κατάληξης -άρια που σημαίνει αυτήν που ανήκει στον Απόλλωνα.
Οι Όσιοι Ευάγριος και Σίος του Μγκβιμέλι έζησαν στη Γεωργία τον 6ο μ.Χ. αιώνα. Ο Όσιος Ευάγριος αρχικά ήταν Δούκας του Ζιχαντίνι και αρχηγός του μεγαλύτερου κράτους στην αυλή του βασιλείου του Κάρτλι (Δυτική Γεωργία). Στη συνέχεια έγινε ένας από τους πρώτους γεωργιανούς μαθητές του Αγίου Σίου και μετέπειτα ηγούμενος της Μονής που ίδρυσε ο τελευταίος. Ο Όσιος Ευάγριος σκόπευε να γίνει μοναχός, όταν, πηγαίνοντας σε ένα κυνήγι, έγινε θεατής ενός θαύματος Ο Ευάγριος έπραξε με αυτόν τον τρόπο και κατά την Θεία βούληση, παρέμεινε με τον Άγιο Σίο. Έκτοτε ο αριθμός των ασκητών γύρω τους, άρχισε να πολλαπλασιάζεται και κατ' αυτόν τον τρόπο γεννήθηκε το μοναστήρι. Ο Ευάγριος με δικά του έξοδα αγόρασε για την αδελφότητα το χωριό Σαλτέμπα μαζί με τα προσαρτημένα εδάφη. Μετά από λίγο χρονικό διάστημα ο Άγιος Σίος, με την ευλογία του πνευματικού του πατέρα, απομονώθηκε σε σπήλαιο και όρισε τον Όσιο Ευάγριο ηγούμενο της μοναστικής αδελφότητας.
Όνομα: Εύαγρος
Ετυμολογία: Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις έυ' + 'άγρα' και σημαίνει αυτόν που κυνηγά ωραία θηράματα.
Κατά τόν Κυπριανό (Ιστορία της Κύπρου σελ. 520 και Delehaye) ήταν σύγχρονος του Αγίου Επιφανίου (3ο προς 4ο αιώνα μ.Χ.)
Όνομα: Θεόπροβος
Ετυμολογία: Από τις λέξεις 'Θεός' και 'προβώ' = προβαίνω που η αρχική σημασία ήταν βαδίζω μπροστά, προχωρώ και σημαίνει αυτόν που βαδίζει μπροστά και προχωρεί με τον Θεό..
Συνασκητής του οσίου Ευάγριου, έζησαων στη Γεωργία τον 6ο αιώνα. Ο Όσιος Ευάγριος σκόπευε να γίνει μοναχός, όταν, πηγαίνοντας σε ένα κυνήγι, έγινε θεατής ενός θαύματος: είδε ένα περιστέρι να φέρνει τροφή στον ερημίτη Άγιο Σίο. Αυτός στην αρχή ήταν αντίθετος στην απόφαση του Ευάγριου, επειδή ήταν πολύ βιαστική. Ο Ευάγριος όμως επέμενε και τελικά ο Άγιος Σίος του παρήγγειλε να επιστρέψει σπίτι, να τακτοποιήσει όλες τις υποθέσεις του, να αποχαιρετίσει τους δικούς του και έπειτα να πάει στις όχθες του ποταμού Μτκβάρι και να βάλει μέσα στο νερό ένα μπαστούνι που ο ίδιος θα του δώριζε. Εάν ο ποταμός στέγνωνε μπροστά στα μάτια του Ευάγριου, αυτό θα ήταν θεϊκό σημάδι για να ξεκινήσει τον μοναχικό βίο, διαφορετικά ο φιλόδοξος μοναχός θα έπρεπε να εγκαταλείψει τον σκοπό του. Ο Ευάγριος έπραξε με αυτόν τον τρόπο και κατά την Θεία βούληση, παρέμεινε με τον Άγιο Σίο.
Όνομα: Σιός
Ετυμολογία:
Εορτές ©ΤΕΗ
-
Άλλες Εορτές
Ο Όσιος Συμεών (Μολγιούμποφ), γεννήθηκε στην πόλη Τομπόλσκ της Ρωσίας. Η αγάπη του για τον μοναχικό βίο οδήγησε τα βήματά του στη Μονή των Αγίων Βόριδος και Γκλεμπ της πόλεως Ροστώβ Βελίκιι. Το 1672 μ.Χ. έγινε ηγούμενος σε Μονή του Νόβγκοροντ και το 1674 μ.Χ. στη Μονή του Σωτήρος της Μόσχας. Στις 9 Απριλίου 1676 μ.Χ. χειροτονήθηκε Επίσκοπος Σμολένσκ και Ντορογκομπούζ. Ο Όσιος Συμεών, που διακρίθηκε για την Αγιότητα του βίου του, κοιμήθηκε εν ειρήνη το 1699 μ.Χ.
Όνομα: Συμεών
Ετυμολογία: Εξελληνισμένο εβραϊκό όνομα 'Σάϊμον' και σημαίνει "προσεχτικό άκουσμα από το Θεό".
Ένας εκ των 37 (ή 40) που μαρτύρησαν στη Βιζύη της Θράκης
4/1, 19/3
Όνομα: Χρυσάνθιος
Ετυμολογία: Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'χρυσούν' και 'άνθος' που σημαίνει το χρυσό λουλούδι, το χρυσάνθεμο
4 Ιανουαρίου > Ο Άγιος Χρύσανθος και η Αγία Ευφημία
Η Αγία Ευφημία και ο άγιος Χρύσανθος μαρτύρησαν για την πίστη του Χριστού.
Όνομα: Εύφημη
Ετυμολογία: Από το ευ και το ρήμα φημί και σημαίνει "αυτή που έχει καλή φήμη"
4 Ιανουαρίου > Άγιοι Ζώσιμος ο μοναχός και Αθανάσιος ο Κομεντηρήσιος
Ο Άγιος Ζώσιμος έζησε στην Κιλικία και κατοικούσε στην έρημο. Συνελήφθη και παρόλα τα βασανιστήρια δεν λύγισε και τον άφησαν ελεύθερο μετά που ένα λιοντάρι που τον είχαν ρίξει για να τον φάει μίλησε με ανθρώπινη φωνή για τον Χριστό. Το θαυμαστό αυτό γεγονός είχε σαν αποτέλεσμα να προσελκυστεί στη χριστιανική πίστη ο Κομενταρήσιος Αθανάσιος και να αφεθεί ελεύθερος ο Άγιος. Μετά την απελευθέρωσή του, πήγε στα όρη όπου και διέμενε, μαζί με τον Αθανάσιο, τον οποίο και κατήχησε στη χριστιανική πίστη και στη συνέχεια τον βάπτισε. Εκεί στον έρημο τόπο, που ήταν ο δύο Άγιοι, ένα βράχος σκίστηκε ξαφνικά στα δυο και καταπλάκωσε τους δυο αγίους.
Όνομα: Αθανάσιος
Ετυμολογία: Από το α (στερητικό) και το θάνατος και σημαίνει "ο αθάνατος".
4 Ιανουαρίου > Των 70 Αποστόλων
Άγιος Ανδρονικος ο Απόστολος
Οι άγιοι Απόστολοι Ανδρόνικος και Ιουνία συγκαταλέγονται ανάμεσα στους εβδομήκοντα Αποστόλους οι οποιοι εορτάζονται στις 4 Ιανουαρίου. Συνεργάσθηκαν με τον Απόστολο Παύλο, για τους οποίους γράφει στην προς Ρωμαίους επιστολή του: «Ασπάσασθε Ανδρόνικον και Ιουνίαν τους συγγενείς μου και συναιχμαλώτους μου, οίτινες είσιν επίσημοι εν τοις αποστόλοις, οι και προ εμού γεγόνασιν εν Χριστώ». Δηλαδή, χαιρετήστε τον Ανδρόνικο και την Ιουνία, τους συμπατριώτες μου, που καταδιώχθηκαν και φυλακίσθηκαν μαζί μου και είναι διακεκριμένοι μεταξύ εκείνων που ασκούν την αποστολή του κηρύγματος, και οι όποιοι μάλιστα προσήλθαν στο Χριστό πρωτύτερα από μένα.
Όνομα: Ανδρόνικος
Ετυμολογία: Από το ουσιαστικό ανήρ και το νίκη και σημαίνει "αυτός που νικά τους εχθρούς".
Κοιμήθηκε εν ειρήνη το έτος 1286.
Όνομα: Ευστάθιος
Ετυμολογία: Από το ευ και το ίσταμαι (στέκομαι)και σημαίνει "ακλόνητος, σταθερός". Στα αρχαία Ελληνικά ευσταθής=σταθερός. Συνώνυμο του Κωνσταντίνος.
4 Ιανουαρίου > Άγιοι Ζώσιμος ο μοναχός και Αθανάσιος ο Κομεντηρήσιος
Ο Άγιος Ζώσιμος έζησε στην Κιλικία και κατοικούσε στην έρημο. Συνελήφθη και παρόλα τα βασανιστήρια δεν λύγισε και τον άφησαν ελεύθερο μετά που ένα λιοντάρι που τον είχαν ρίξει για να τον φάει μίλησε με ανθρώπινη φωνή για τον Χριστό. Το θαυμαστό αυτό γεγονός είχε σαν αποτέλεσμα να προσελκυστεί στη χριστιανική πίστη ο Κομενταρήσιος Αθανάσιος και να αφεθεί ελεύθερος ο Άγιος. Μετά την απελευθέρωσή του, πήγε στα όρη όπου και διέμενε, μαζί με τον Αθανάσιο, τον οποίο και κατήχησε στη χριστιανική πίστη και στη συνέχεια τον βάπτισε. Εκεί στον έρημο τόπο, που ήταν ο δύο Άγιοι, ένα βράχος σκίστηκε ξαφνικά στα δυο και καταπλάκωσε τους δυο αγίους.
Όνομα: Ζώσιμος
Ετυμολογία: Αυτός που είναι βιώσιμος
4 Ιανουαρίου > Εύρεσις των Τιμίων Λειψάνων του Αγίου Νεομάρτυρα Ιωάννου του εξ Αγαρηνών
Οι Άγιοι Ιωάννης με τα δύο παιδιά του Πέτρο και Αντώνιο (ή Αντωνίνο) κατάγονταν από τις Συρακούσες της Σικελίας και έζησαν στα χρόνια του βασιλιά Βασιλείου του Μακεδόνα (867 μ.Χ.). Όταν κατέλαβαν την Σικελία οι Αγαρηνοί (ονομασία που πήραν οι Μωαμεθανοί από την Άγαρ, μητέρα του Ισμαήλ από τον Αβραάμ), τον Ιωάννη με τους γιους του τους πήραν αιχμάλωτους και τους μόρφωσαν σύμφωνα με τη δική τους θρησκεία. Όταν μεγάλωσαν όμως, δεν ξέχασαν τη θρησκεία που τους είχε διδάξει ο πατέρας τους και έτσι λάτρευαν κρυφά τον έναν και αληθινό Θεό. Όταν το έμαθε αυτό ο αρχηγός των Αγαρηνών Αβραχίμ, εξαγριωμένος, επειδή τους είχε δώσει και μεγάλα αξιώματα, τους συνέλαβε και τους βασάνισε μέχρι θανάτου.
Όνομα: Ιωάννης
Ετυμολογία: Eξελληνισμένο εβραϊκό όνομα «Για Χανάν» πού σημαίνει, ο Θεός ελέησε, δώρο του Θεού – Το αντίστοιχο του στα Ελληνικά είναι Θεόδωρος.
4 Ιανουαρίου > Ο Άγιος Χρύσανθος και η Αγία Ευφημία
Ο Άγιος Χρύσανθος και η Αγία Ευφημία μαρτύρησαν για την πίστη του Χριστού αλλά δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες.
Όνομα: Χρυσάνθιος
Ετυμολογία: Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'χρυσούν' και 'άνθος' που σημαίνει το χρυσό λουλούδι, το χρυσάνθεμο
4 Ιανουαρίου > Απόστολος Τίτος
Αγιος Τιτος Ο Αποστολος
Ένας από τους 70 Αποστόλους Επίσκοπος Γορτύνης της Κρήτης, μαθητής του Αποστόλου Παύλου.
Όνομα: Τίτος
Ετυμολογία: Από το Λατινικό όνομα 'Titus'. Ο χαίρων σεβασμού. Πιθανώς από σύντμηση του Λατινικού 'Titulus' = τιτλούχος, βραβευμένος. Επίσης η μετάφραση της λατινικής λέξης 'titus' στα Ελληνικά είναι 'οινάς' που είναι είδος άγριου περιστεριού με φτέρωμα ερυθρωπό σαν τών ώριμων σταφυλιών και στα αρχαία Ελληνικά περιγράφει την άμπελο, το κλήμα, το κρασί, τους αμπελώνες και άλλα σχετικά.
4 Ιανουαρίου > Όσιος Αχιλλέας ο Διάκονος της Λαύρας Κιέβου
Ο Όσιος Αχιλλέας (Ρώσος) μόνασε τον 14ο μ.Χ. αιώνα στη Λαύρα του Κιέβου. Αγιοκατατάχθηκε μαζί με άλλους Αγίους της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου, μετά την εισβολή των Μογγόλων, από τον Μητροπολίτη Κιέβου και της Γαλικίας Άγιο Πέτρο, τον Μογγίλα, το έτος 1643.
Όνομα: Αχιλλεύς
Ετυμολογία: Από το ουσιαστικό άχος (λύπη, στενοχώρια) και σημαίνει "αυτός που προκαλεί λύπη".
Όνομα: Θεόκτιστος
Ετυμολογία: Αυτός που κτίστηκε από τον Θεό.
4 Ιανουαρίου > Όσιος Ευθύμιος ηγούμενος Βατοπεδίου και οι Δωδεκα μοναχοι Βατοπεδινοί
Ο οσιομάρτυρας Ευθύμιος και οι δώδεκα μοναχοί της Μονής Βατοπεδίου, μαρτύρησαν το 1280 κατά τον διωγμό στο Άγιο Όρος, από τους φιλοπαπικούς, τον βασιλιά Μιχαήλ Παλαιολόγο και Πατριάρχη Ιωάννη Βέκκο.

Άλλα 13 θύματα ενδοχριστιανικής διαμάχης, σε αυτήν την περίπτωση για την ένωση των εκκλησιών.
Όνομα: Ευθύμιος
Ετυμολογία: Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'ευ' και 'θυμός'=ψυχή, πνεύμα και σημαίνει "ο πρόσχαρος, αυτός που έχει ευχάριστη διάθεση"
Η μονη πληροφορία που βρήκαμε είναι ότι ο Όσιος Ευθύμιος κείται πλησίον του Ναού του Αγίου Μωκίου.
Όνομα: Ευθύμιος
Ετυμολογία: Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'ευ' και 'θυμός'=ψυχή, πνεύμα και σημαίνει "ο πρόσχαρος, αυτός που έχει ευχάριστη διάθεση"
Ο Όσιος Θεόκτιστος ήταν ηγούμενος της Μονής Κουκουμίου (ή Κουκουμά ή Κουκούμης) στη Σικελία. Απεβίωσε ειρηνικά.
Όνομα: Θεόκτιστος
Ετυμολογία: Αυτός που κτίστηκε από τον Θεό.
1890 -1964. Κατά κόσμο Νικόλαος Τζανακάκης.
Όνομα: Νικηφόρος
Ετυμολογία: Από το νίκη και το φέρω και σημαίνει "αυτός που φέρνει τη νίκη".
Ο Όσιος Ονούφριος γεννήθηκε στο χωριό Κάμπροβα του Μεγάλου Τυρνάβου το 1787 μ.Χ. Πέθανε αφού τον μαχαίρωσαν οι Τούρκοι βασανιστές του, στις 4 Ιανουαρίου 1818,
Όνομα: Ονούφριος
Ετυμολογία: Παρόλο που σε αρκετές περιπτώσεις αναφέρεται ότι το Ονούφριος σημαίνει σκεπτικός, υπάρχει και μια διαφορετική προσέγγιση, και ίσως πιο ορθή, που λέει ότι προέρχεται από τα Κοπτικά που θεωρούνται σαν τα νέα Αιγυπτιακά και γράφονται με ελληνικό αλφάβητο. Είναι ένα από τα προσωνύμια του Όσιρι και σημαίνει αυτόν που είναι πάντα καλός και εύχαρις.
Ο Όσιος Τιμόθεος έζησε θεοφιλώς και κοιμήθηκε εν ειρήνη το 872 μ.Χ..
Όνομα: Τιμόθεος
Ετυμολογία: Από το 'τιμώ' και το 'Θεός' και σημαίνει 'αυτός που τιμά το Θεό' και 'αυτόν που ο Θεός τιμά'.



©2019 names-n-gifts.com - Επικοινωνία